Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-04-2018
Auteur: Marc Gerlings

Deens verkeersbureau houdt Nederlandse week voor meivakantie

Deens verkeersbureau houdt Nederlandse week voor meivakantie
VisitDenmark
VisitDenmark houdt een ‘Nederlandse week’, een actieweek waarbij wordt gewerkt aan free publicity voor de meivakantie. Met name door communicatie over nieuwe attracties en evenementen plus aandacht voor het vijftigjarig bestaan van Legoland voeden de campagne.

De Nederlandse meivakantie wordt door de Denen liefkozend de ‘Nederlandse week’ genoemd. In week 18 zijn het voornamelijk de Nederlandse toeristen die de verschillende bestemmingen volop ontdekken, een trend die niet onopgemerkt is gebleven. Attracties en evenementen spelen hierop in door onder andere hun openingstijden te verruimen of door Nederlandstalige gidsen in het programma op te nemen. Hieronder een lijst met nieuwe, bijzondere en unieke activiteiten om tijdens de meivakantie in Denemarken te ondernemen.

De Nederlandse meivakantie is voor de meesten een eerste kennismaking met Denemarken. Niet alleen is het dicht bij Nederland gelegen en makkelijk met de auto te bereiken via twee kanten, over land via Duitsland of over zee met Scandlines. In Denemarken is het bovendien laagseizoen, waardoor veel accommodaties gedurende deze vakantieperiode gunstig geprijsd zijn.

De overnachtingscijfers van de periode april/mei 2017 laten een stijging zien van 6,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2016. De Deense bestemmingen weten de Nederlandse meivakantie door de stijging in het aantal Nederlandse toeristen in deze specifieke vakantieperiode steeds meer op waarde te schatten en spelen hierop in door activiteiten en attracties ook voor de Nederlandse toerist toegankelijk te maken.

Voor meer informatie over de verschillende regio’s, bezoek deze campagnepagina: www.visitdenmark.nl/devakantiebestemming
Topics:Marketing
Trefwoorden: Denemarken, marketing, communicatie

CELTH




||| Nieuws |||

05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.
25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...