Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-04-2018
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

70.000 gedupeerde reizigers schadeloos gesteld

70.000 gedupeerde reizigers schadeloos gesteld
Bron: Pixabay

De Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) heeft in de afgelopen 7 jaar 70.000 reizigers, die gedupeerd raakten door het faillissement van hun reisorganisatie, schadeloos gesteld. In totaal werd 32 miljoen euro uitgekeerd.


SGR kreeg van 2010-2017 met 70 faillissementen van aangesloten reisorganisaties te maken. Het betrof 55 kleine reisorganisatie met een reisomzet tot 2,5 miljoen, 8 middelgrote organisaties met een reisomzet tot 10 miljoen en 7 reisorganisaties met een reisomzet groter dan 10 miljoen euro. Met name 2010 en 2013 waren de jaren waarin de meeste klappen vielen. In totaal keerde SGR een totaalbedrag van 32 miljoen euro uit aan de gedupeerden.


Erik Jan Reuver, directeur SGR; "Deze cijfers laten zien, waarom het van belang is dat mensen hun droomvakantie boeken bij een reisorganisatie die is aangesloten SGR- en ANVR-deelnemer. Mensen spreken niet voor niets vaak over hun droomvakantie en als deze vroegtijdig in duigen valt, is het een geruststelling als je op het SGR kunt terugvallen. Het SGR staat garant voor door de consument vooruitbetaalde reisgelden. Ook zorgt het SGR er bijvoorbeeld voor, dat als de reiziger op de vakantiebestemming is en de reisorganisatie blijkt niet te hebben betaald voor het verblijf of de terugreis, dit toch alsnog door het SGR geregeld wordt en de reiziger kan genieten op zijn vakantiebestemming. Het boeken bij een SGR-reisorganisatie kost niets extra's, dus ons advies is altijd doen en checken via www.sgr.nl of de reisorganisatie bij het SGR is aangesloten".

Trefwoorden: reisbranche, reisbureaus, touroperators, boekingen, garantie, faillissementen, garantiefonds

CELTH



||| Nieuws |||

12/06/25
Mijlpaal EuroParcs Enkhuizer Strand: eerste gasten gearriveerd
Vrijdag 6 juni arriveerden de eerste gasten voor hun vakantie op EuroParcs Enkhuizer Strand aan het IJsselmeer.
06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
03/06/25
Recreatie Vakbeurs kiest Villa Pardoes als goede doel voor 2025-editie
Recreatie Vakbeurs heeft Villa Pardoes benoemd tot officieel goede doel voor de beurseditie die zal plaatsvinden op 11, 12 en 13 november 2025.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
28/05/25
1 miljoen stekkerauto's
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
26/05/25
Finalisten ‘Beste Bed & Breakfast van Nederland’ zijn bekend
De genomineerden voor de titel ‘Beste B&B van Nederland 2025’ zijn door Stichting Bed & Breakfast Nederland bekendgemaakt. De genomineerden bevinden zich in de hoogste kwaliteitsklasse van het officiële B&B-classificatiesysteem.