Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-03-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

NBTC en easyJet brengen Nederland onder de aandacht bij Italianen

NBTC en easyJet brengen Nederland onder de aandacht bij Italianen
Dit weekend was de ‘easyJet Flowerman’ op bezoek in Milaan en Venetië. Het Italiaanse winkelpubliek werd op straat verrast met een tulpenselfie. De campagne is onderdeel van een meerjarige samenwerking tussen NBTC en easyJet met als doel Nederland in het buitenland op de kaart te zetten als aantrekkelijke reisbestemming.


De in tulpen gehulde Flowerman sprak voorbijgangers op straat aan en enthousiasmeerde Italianen om mee te doen aan een prijsvraag. Via de Italiaanse Holland Facebook pagina konden Italianen inspiratie doen om binnenkort ook een bezoek te brengen aan de voor hen soms nog onbekende plekken van Nederland, zoals Eindhoven, Rotterdam en Maastricht. De campagne sluit naadloos aan op de HollandCity-strategie waarmee NBTC inzet op spreiding van internationale bezoekers in ruimte en tijd.


Versterkt inzetten op spreiding Italiaanse bezoekers

Nederland ontving afgelopen jaar 565.000 Italianen en daarmee staat Italië op de vijfde plek van grootste herkomstland. Voor Italianen is Nederland een ideaal vakantieland voor met name korte vakanties. Vooral de typische Nederlandse iconen zijn het meest in trek bij Italiaanse bezoekers. Daarnaast biedt Nederland ook een diversiteit aan kunst, cultuur en natuurlijk schoon in de ogen van Italianen.


Tulpenselfies maken

Tijdens de campagne loopt de Flowerman rond om selfies met voorbijgangers te maken. De selfies worden vervolgens op de social media kanalen van easyJet gedeeld. Daaruit worden twee winnaars gekozen die binnenkort worden verrast met een vliegticket naar Nederland. Op 7 april zal de Flowerman nog op bezoek gaan in Napels.

Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, italie, marketing, campagnes, low cost carriers, luchtvaart

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...