Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-03-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

NBTC en easyJet brengen Nederland onder de aandacht bij Italianen

NBTC en easyJet brengen Nederland onder de aandacht bij Italianen
Dit weekend was de ‘easyJet Flowerman’ op bezoek in Milaan en Venetië. Het Italiaanse winkelpubliek werd op straat verrast met een tulpenselfie. De campagne is onderdeel van een meerjarige samenwerking tussen NBTC en easyJet met als doel Nederland in het buitenland op de kaart te zetten als aantrekkelijke reisbestemming.


De in tulpen gehulde Flowerman sprak voorbijgangers op straat aan en enthousiasmeerde Italianen om mee te doen aan een prijsvraag. Via de Italiaanse Holland Facebook pagina konden Italianen inspiratie doen om binnenkort ook een bezoek te brengen aan de voor hen soms nog onbekende plekken van Nederland, zoals Eindhoven, Rotterdam en Maastricht. De campagne sluit naadloos aan op de HollandCity-strategie waarmee NBTC inzet op spreiding van internationale bezoekers in ruimte en tijd.


Versterkt inzetten op spreiding Italiaanse bezoekers

Nederland ontving afgelopen jaar 565.000 Italianen en daarmee staat Italië op de vijfde plek van grootste herkomstland. Voor Italianen is Nederland een ideaal vakantieland voor met name korte vakanties. Vooral de typische Nederlandse iconen zijn het meest in trek bij Italiaanse bezoekers. Daarnaast biedt Nederland ook een diversiteit aan kunst, cultuur en natuurlijk schoon in de ogen van Italianen.


Tulpenselfies maken

Tijdens de campagne loopt de Flowerman rond om selfies met voorbijgangers te maken. De selfies worden vervolgens op de social media kanalen van easyJet gedeeld. Daaruit worden twee winnaars gekozen die binnenkort worden verrast met een vliegticket naar Nederland. Op 7 april zal de Flowerman nog op bezoek gaan in Napels.

Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, italie, marketing, campagnes, low cost carriers, luchtvaart

CELTH



||| Nieuws |||

16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...