Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-03-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

NBTC en easyJet brengen Nederland onder de aandacht bij Italianen

NBTC en easyJet brengen Nederland onder de aandacht bij Italianen
Dit weekend was de ‘easyJet Flowerman’ op bezoek in Milaan en Venetië. Het Italiaanse winkelpubliek werd op straat verrast met een tulpenselfie. De campagne is onderdeel van een meerjarige samenwerking tussen NBTC en easyJet met als doel Nederland in het buitenland op de kaart te zetten als aantrekkelijke reisbestemming.


De in tulpen gehulde Flowerman sprak voorbijgangers op straat aan en enthousiasmeerde Italianen om mee te doen aan een prijsvraag. Via de Italiaanse Holland Facebook pagina konden Italianen inspiratie doen om binnenkort ook een bezoek te brengen aan de voor hen soms nog onbekende plekken van Nederland, zoals Eindhoven, Rotterdam en Maastricht. De campagne sluit naadloos aan op de HollandCity-strategie waarmee NBTC inzet op spreiding van internationale bezoekers in ruimte en tijd.


Versterkt inzetten op spreiding Italiaanse bezoekers

Nederland ontving afgelopen jaar 565.000 Italianen en daarmee staat Italië op de vijfde plek van grootste herkomstland. Voor Italianen is Nederland een ideaal vakantieland voor met name korte vakanties. Vooral de typische Nederlandse iconen zijn het meest in trek bij Italiaanse bezoekers. Daarnaast biedt Nederland ook een diversiteit aan kunst, cultuur en natuurlijk schoon in de ogen van Italianen.


Tulpenselfies maken

Tijdens de campagne loopt de Flowerman rond om selfies met voorbijgangers te maken. De selfies worden vervolgens op de social media kanalen van easyJet gedeeld. Daaruit worden twee winnaars gekozen die binnenkort worden verrast met een vliegticket naar Nederland. Op 7 april zal de Flowerman nog op bezoek gaan in Napels.

Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, italie, marketing, campagnes, low cost carriers, luchtvaart

CELTH



||| Nieuws |||

20/06/25
Exclusief voor leden
Provincie Limburg schiet musea te hulp
De drie provinciale musea in Limburg krijgen hulp van de Provincie om hun stijgende kosten te kunnen betalen.
20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
20/06/25
Exclusief voor leden
Recreatief fietsen in de lift: ontspanning en gezondheid als belangrijkste drijfveren
Het recreatief fietsen in Nederland zit in de lift. Nederlanders maken jaarlijks in totaal 532 miljo...
20/06/25
Groei Nederlands toerisme in april 2025: autonome stijging én gunstige vakantiespreiding
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
19/06/25
Vrijwilligers erfgoed en natuur krijgen waardering
Onder het motto ‘Handen uit de mouwen!’ werd zaterdag in vestingstad Hellevoetsluis de Provinciale Vrijwilligersdag 2025 feestelijk geopend door gedeputeerden Anne Koning en Meindert Stolk. De jaarlijkse bijeenkomst zette de duizenden vrijwilligers in het erfgoed en groen van Zuid-Holland in het zonnetje.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
19/06/25
Exclusief voor leden
BRO wordt Movares
"De naam BRO gaat verdwijnen en dat doet wel pijn", meldt de directie van BRO. "We gaan met 10 afzonderlijke bedrijven samen het nieuwe Movares vormen."

||| Agenda |||

24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...