Geplaatst op: 21-03-2018
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Meeting Awards uitgereikt tijdens kennisevent

Meeting Awards uitgereikt tijdens kennisevent
Patrick Siemons Fotografie
De Nationale Meeting Awards zijn gewonnen door geWoonboot, Radisson Amsterdam Airport Schiphol, Bilderberg Hotel Europa, Van der Valk Sassenheim en Postillion Hotel Utrecht-Bunnik.

Op maandag 12 maart mochten vijf locaties bij Mariënhof in Amersfoort de award in ontvangst nemen. Voorafgaand aan de uitreiking vond er een kennisevenement plaats dat in het teken stond van ‘in control zijn en blijven’. De organisatie van dit event lag in handen van de nieuwe NMA-partner CLC-VECTA.

CLC-VECTA: Kennis delen
"Een van de speerpunten van CLC-VECTA is het delen en overdragen van kennis", zei directeur Riemer Rijpkema. "Bovendien zijn locaties een belangrijke schakel in de keten waar onze leden en hun opdrachtgevers in actief zijn. Door de uitreiking te koppelen aan een kennisevent ondersteun je de locaties in het verbeteren van hun prestaties. Bovendien geef je de award ook meer body en maak je het voor de spelers in de branche interessant om aan te haken, hetzij als deelnemer aan de award, hetzij als gast bij de uitreiking. De komende drie jaar blijven wij als partner aan de Nationale Meeting Award verbonden om de prijs voor de beste meeting- en eventlocatie te blijven doorontwikkelen."

Onderscheidend vermogen
Na de beide kennissessies rond BTW en Digitalisering deden de juryvoorzitters verslag van de jurybezoeken die zij in februari aflegden. Marianne Kuiper vertelde dat de juryleden erg verrast waren door de ontvangst van de locaties binnen de categorie S. "En ook het van tevoren doorsturen van een routebeschrijving was een zeer attent gebaar.” Tineke Hoogland ervoer hetzelfde bij de locatie binnen de categorie XXL. "Hoe je iemand ontvangt en hoe je je onderscheidt van de andere locaties zijn aspecten waarmee je punten kunt scoren.” Wouter Olland keek bij de categorie XL ook naar ondernemerschap en passie. "Het is belangrijk om je te verdiepen in je gasten. Daarmee kun je het totaalplaatje compleet maken en een zeer positieve indruk maken.” Zowel Annelies de Hartog (categorie L) als Linda Kerkhoven (categorie M) keken met een brede blik naar de locaties en namen alle facetten mee in hun beoordeling. Kerkhoven: "Je kunt je onderscheiden door dingen net even iets anders te doen, en vaak zit ‘m dat ook in de details die de locaties zelf hebben bedacht. Die details kun je ook niet kopiëren, dat werkt niet. Je moet jezelf steeds blijven afvragen waarmee je je gasten verrast en hoe je die mooie reviews binnenkrijgt.”

De winnaars
Binnen de categorie S was dit geWoonboot, de winnaar van vorig jaar. Eigenaresse Joan Kramer: "Ik voel me vereerd dat ik deze award voor de tweede keer mag ontvangen. Ik onderneem met passie en enthousiasme. Ik ben blij dat ik dat weer aan de jury over heb kunnen dragen. De award is voor mij een bevestiging dat ik het goed doe.”


Vlnr: Joan Kramer (geWoonboot), Arjen Buijserd (Park Inn by Radisson), Diana Bartels (Bilderberg Hotel Europa), Van der Valk Hotel Sassenheim-Leiden en Lodewijk Grootel (Postillion Hotel Utrecht-Bunnik)

Arjen Buijserd kreeg namens Park Inn by Radisson Amsterdam Airport Schiphol de award voor de categorie M overhandigd. "Wat gaaf dat we gewonnen hebben! En het was ook ontzettend leuk om mee te doen. Mijn team heeft een topdag gehad toen de juryleden langskwamen. Ik ben ontzettend trots op ze.”

Diana Bartels van Bilderberg Hotel Europa in Scheveningen liep onder luid applaus van haar team naar het podium voor de categorie L. "Het winnen van de award voelt als een beloning en blijk van waardering van onze gasten. Het is in één woord geweldig.”

Ook hotelketen Van der Valk viel in de prijzen. De vestiging in Sassenheim-Leiden ging er vandoor met de award voor de categorie XL. "De afgelopen twee jaar heeft ons team heel hard gewerkt aan het nieuwe concept. De familie is erg trots op het eindresultaat, net als op het behalen van deze award. Het is de kers op de appelmoes!”

De award voor de categorie XXL werd overhandigd aan Lodewijk van Grootel van Postillion Hotel Utrecht-Bunnik. "Ik ben ontzettend trots op mijn team dat erin is geslaagd om een goede indruk te maken op de gasten en de juryleden.”



Trefwoorden: evenementen

||| Blogs |||

22/05/15
Managing visitor pressure in urban tourism
The discussion around the balance between visitors and inhabitants is discussed frequently in the ...
07/12/14
Trends & Hypes november 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
10/11/14
Trends & Hypes oktober 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
05/09/14
Trends & Hypes augustus 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
15/06/14
Trends & Hypes NRIT Media juli 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...



||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/11/19
Trendrapport Live: Gratis kennismiddag rond Trendrapport
Op maandagmiddag 25 november 2019 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT bij het CBS in Den Haag het jaarlijkse event Trendrapport Live.
18/10/19
Grootste easyHotel opent haar deuren bij Amsterdam Airport Schiphol
easyHotel Benelux heeft gister de deuren van haar nieuwste vestiging Amsterdam Airport Schiphol voll...
17/10/19
Bedrijven nemen meer maatregelen voor cyberveiligheid
Bedrijven en overheden nemen meer maatregelen voor cyberveiligheid. Hoe effectief die maatregelen zi...
17/10/19
Fletcher Hotels zet de teller op 100
Met de bouw van een volledig nieuw hotel in het Zeeuwse Burgh Haamstede, zet Fletcher Hotels de tell...
08/10/19
KLM viert haar verjaardag met 100 jaar vooruitgang
Vandaag bestaat KLM precies 100 jaar. Het is de eerste commerciële luchtvaartmaatschappij die sinds...
04/10/19
Hospitalitynetwerk krijgt nieuw evenement: Hotelborrel Haarlemmermeer
Event Park Amsterdam, het Convention Bureau van regio Haarlemmermeer, organiseert op 25 oktober 2019...
28/08/19
Center Parcs met Bizcation op de zakelijke markt
Center Parcs groeit sterk in zakelijke evenementen. Het aantal boeking voor de zogenaamde Bizcations groeide de eerste jaarhelft met 15 procent.
26/07/19
Exclusief voor leden
Trend: meer breakout ruimten bij hotels?
Exploiteer je een hotel dat is gericht op zakelijke gasten en business evenementen? Dan is de kans ...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk