Geplaatst op: 21-03-2018
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Meeting Awards uitgereikt tijdens kennisevent

Meeting Awards uitgereikt tijdens kennisevent
Patrick Siemons Fotografie
De Nationale Meeting Awards zijn gewonnen door geWoonboot, Radisson Amsterdam Airport Schiphol, Bilderberg Hotel Europa, Van der Valk Sassenheim en Postillion Hotel Utrecht-Bunnik.

Op maandag 12 maart mochten vijf locaties bij Mariënhof in Amersfoort de award in ontvangst nemen. Voorafgaand aan de uitreiking vond er een kennisevenement plaats dat in het teken stond van ‘in control zijn en blijven’. De organisatie van dit event lag in handen van de nieuwe NMA-partner CLC-VECTA.

CLC-VECTA: Kennis delen
"Een van de speerpunten van CLC-VECTA is het delen en overdragen van kennis", zei directeur Riemer Rijpkema. "Bovendien zijn locaties een belangrijke schakel in de keten waar onze leden en hun opdrachtgevers in actief zijn. Door de uitreiking te koppelen aan een kennisevent ondersteun je de locaties in het verbeteren van hun prestaties. Bovendien geef je de award ook meer body en maak je het voor de spelers in de branche interessant om aan te haken, hetzij als deelnemer aan de award, hetzij als gast bij de uitreiking. De komende drie jaar blijven wij als partner aan de Nationale Meeting Award verbonden om de prijs voor de beste meeting- en eventlocatie te blijven doorontwikkelen."

Onderscheidend vermogen
Na de beide kennissessies rond BTW en Digitalisering deden de juryvoorzitters verslag van de jurybezoeken die zij in februari aflegden. Marianne Kuiper vertelde dat de juryleden erg verrast waren door de ontvangst van de locaties binnen de categorie S. "En ook het van tevoren doorsturen van een routebeschrijving was een zeer attent gebaar.” Tineke Hoogland ervoer hetzelfde bij de locatie binnen de categorie XXL. "Hoe je iemand ontvangt en hoe je je onderscheidt van de andere locaties zijn aspecten waarmee je punten kunt scoren.” Wouter Olland keek bij de categorie XL ook naar ondernemerschap en passie. "Het is belangrijk om je te verdiepen in je gasten. Daarmee kun je het totaalplaatje compleet maken en een zeer positieve indruk maken.” Zowel Annelies de Hartog (categorie L) als Linda Kerkhoven (categorie M) keken met een brede blik naar de locaties en namen alle facetten mee in hun beoordeling. Kerkhoven: "Je kunt je onderscheiden door dingen net even iets anders te doen, en vaak zit ‘m dat ook in de details die de locaties zelf hebben bedacht. Die details kun je ook niet kopiëren, dat werkt niet. Je moet jezelf steeds blijven afvragen waarmee je je gasten verrast en hoe je die mooie reviews binnenkrijgt.”

De winnaars
Binnen de categorie S was dit geWoonboot, de winnaar van vorig jaar. Eigenaresse Joan Kramer: "Ik voel me vereerd dat ik deze award voor de tweede keer mag ontvangen. Ik onderneem met passie en enthousiasme. Ik ben blij dat ik dat weer aan de jury over heb kunnen dragen. De award is voor mij een bevestiging dat ik het goed doe.”


Vlnr: Joan Kramer (geWoonboot), Arjen Buijserd (Park Inn by Radisson), Diana Bartels (Bilderberg Hotel Europa), Van der Valk Hotel Sassenheim-Leiden en Lodewijk Grootel (Postillion Hotel Utrecht-Bunnik)

Arjen Buijserd kreeg namens Park Inn by Radisson Amsterdam Airport Schiphol de award voor de categorie M overhandigd. "Wat gaaf dat we gewonnen hebben! En het was ook ontzettend leuk om mee te doen. Mijn team heeft een topdag gehad toen de juryleden langskwamen. Ik ben ontzettend trots op ze.”

Diana Bartels van Bilderberg Hotel Europa in Scheveningen liep onder luid applaus van haar team naar het podium voor de categorie L. "Het winnen van de award voelt als een beloning en blijk van waardering van onze gasten. Het is in één woord geweldig.”

Ook hotelketen Van der Valk viel in de prijzen. De vestiging in Sassenheim-Leiden ging er vandoor met de award voor de categorie XL. "De afgelopen twee jaar heeft ons team heel hard gewerkt aan het nieuwe concept. De familie is erg trots op het eindresultaat, net als op het behalen van deze award. Het is de kers op de appelmoes!”

De award voor de categorie XXL werd overhandigd aan Lodewijk van Grootel van Postillion Hotel Utrecht-Bunnik. "Ik ben ontzettend trots op mijn team dat erin is geslaagd om een goede indruk te maken op de gasten en de juryleden.”



Trefwoorden: evenementen

||| Blogs |||

27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
22/05/15
Managing visitor pressure in urban tourism
The discussion around the balance between visitors and inhabitants is discussed frequently in the ...
07/12/14
Trends & Hypes november 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
10/11/14
Trends & Hypes oktober 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
05/09/14
Trends & Hypes augustus 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/09/20
De feiten: uitgaand reisverkeer harder getroffen inkomend toerisme
Dat het internationale reisverkeer van en naar ons land door de coronacrisis sterk geraakt is, mag geen verrassing zijn. Het CBS heeft nu ook cijfers die dat keihard staven.
09/09/20
Gastvrij Nederland doet beroep op Tweede Kamer voor betere steunmaatregelen sector
Deze morgen debatteert de Tweede Kamer met staatssecretaris Mona Keijzer van EZK over toerisme. Gastvrij Nederland heeft bij de commissieleden een wensenlijstje neergelegd. Kern is dat zij voor de sterk getroffen sector maatwerk binnen de generieke steunpakketten wil.
08/09/20
Exclusief voor leden
1,2 miljard euro aan terugbetalingen vliegtickets van Emirates
Met extra maatregelen om zekerheid rondom vliegen en Covid-19 te vergroten en een salesactie wil de maatschappij meer mensen opnieuw laten kennismaken met vliegen. Daarbij gaat het ver met een dekking van mogelijke Covid-19 kosten.
08/09/20
Grote verandering bij toeristisch onderzoek: NBTC-NIPO Research stopt
NBTC en Kantar beëindigen hun joint venture rond toeristisch onderzoek in NBTC-NIPO Research (NNR).
03/09/20
Ook laatste City Resort Hotel gaat over naar Fletchers
Na de eerdere overnames van City Resort hotels Leiden, Helmond, Oss en Sittard in 2019 neemt Fletche...
31/08/20
Pas in 2023 herstel van zakelijke markt
Het Europees zakelijk toerisme zal pas in 2023 hersteld zijn van de coronacrisis. Op het dieptepunt van de crisis (2020) zal de markt met 77% zijn gekrompen ten opzichte van 2019.
26/08/20
Uniglobe zet boekingssysteem UBI in de markt
‘Travel Well’. Met dit motto introduceert Uniglobe Travel UBI (Uniglobe Booking Intelligence), een online boekingsplatform voor het zakelijk reizende MKB.
03/08/20
A380 weer dagelijks op Schiphol
Emirates vliegt sinds afgelopen zaterdag weer elke dag met haar A380 van Dubai naar Amsterdam. ’s ...