Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-03-2018
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Meeting Awards uitgereikt tijdens kennisevent

Meeting Awards uitgereikt tijdens kennisevent
Patrick Siemons Fotografie
De Nationale Meeting Awards zijn gewonnen door geWoonboot, Radisson Amsterdam Airport Schiphol, Bilderberg Hotel Europa, Van der Valk Sassenheim en Postillion Hotel Utrecht-Bunnik.

Op maandag 12 maart mochten vijf locaties bij Mariënhof in Amersfoort de award in ontvangst nemen. Voorafgaand aan de uitreiking vond er een kennisevenement plaats dat in het teken stond van ‘in control zijn en blijven’. De organisatie van dit event lag in handen van de nieuwe NMA-partner CLC-VECTA.

CLC-VECTA: Kennis delen
"Een van de speerpunten van CLC-VECTA is het delen en overdragen van kennis", zei directeur Riemer Rijpkema. "Bovendien zijn locaties een belangrijke schakel in de keten waar onze leden en hun opdrachtgevers in actief zijn. Door de uitreiking te koppelen aan een kennisevent ondersteun je de locaties in het verbeteren van hun prestaties. Bovendien geef je de award ook meer body en maak je het voor de spelers in de branche interessant om aan te haken, hetzij als deelnemer aan de award, hetzij als gast bij de uitreiking. De komende drie jaar blijven wij als partner aan de Nationale Meeting Award verbonden om de prijs voor de beste meeting- en eventlocatie te blijven doorontwikkelen."

Onderscheidend vermogen
Na de beide kennissessies rond BTW en Digitalisering deden de juryvoorzitters verslag van de jurybezoeken die zij in februari aflegden. Marianne Kuiper vertelde dat de juryleden erg verrast waren door de ontvangst van de locaties binnen de categorie S. "En ook het van tevoren doorsturen van een routebeschrijving was een zeer attent gebaar.” Tineke Hoogland ervoer hetzelfde bij de locatie binnen de categorie XXL. "Hoe je iemand ontvangt en hoe je je onderscheidt van de andere locaties zijn aspecten waarmee je punten kunt scoren.” Wouter Olland keek bij de categorie XL ook naar ondernemerschap en passie. "Het is belangrijk om je te verdiepen in je gasten. Daarmee kun je het totaalplaatje compleet maken en een zeer positieve indruk maken.” Zowel Annelies de Hartog (categorie L) als Linda Kerkhoven (categorie M) keken met een brede blik naar de locaties en namen alle facetten mee in hun beoordeling. Kerkhoven: "Je kunt je onderscheiden door dingen net even iets anders te doen, en vaak zit ‘m dat ook in de details die de locaties zelf hebben bedacht. Die details kun je ook niet kopiëren, dat werkt niet. Je moet jezelf steeds blijven afvragen waarmee je je gasten verrast en hoe je die mooie reviews binnenkrijgt.”

De winnaars
Binnen de categorie S was dit geWoonboot, de winnaar van vorig jaar. Eigenaresse Joan Kramer: "Ik voel me vereerd dat ik deze award voor de tweede keer mag ontvangen. Ik onderneem met passie en enthousiasme. Ik ben blij dat ik dat weer aan de jury over heb kunnen dragen. De award is voor mij een bevestiging dat ik het goed doe.”


Vlnr: Joan Kramer (geWoonboot), Arjen Buijserd (Park Inn by Radisson), Diana Bartels (Bilderberg Hotel Europa), Van der Valk Hotel Sassenheim-Leiden en Lodewijk Grootel (Postillion Hotel Utrecht-Bunnik)

Arjen Buijserd kreeg namens Park Inn by Radisson Amsterdam Airport Schiphol de award voor de categorie M overhandigd. "Wat gaaf dat we gewonnen hebben! En het was ook ontzettend leuk om mee te doen. Mijn team heeft een topdag gehad toen de juryleden langskwamen. Ik ben ontzettend trots op ze.”

Diana Bartels van Bilderberg Hotel Europa in Scheveningen liep onder luid applaus van haar team naar het podium voor de categorie L. "Het winnen van de award voelt als een beloning en blijk van waardering van onze gasten. Het is in één woord geweldig.”

Ook hotelketen Van der Valk viel in de prijzen. De vestiging in Sassenheim-Leiden ging er vandoor met de award voor de categorie XL. "De afgelopen twee jaar heeft ons team heel hard gewerkt aan het nieuwe concept. De familie is erg trots op het eindresultaat, net als op het behalen van deze award. Het is de kers op de appelmoes!”

De award voor de categorie XXL werd overhandigd aan Lodewijk van Grootel van Postillion Hotel Utrecht-Bunnik. "Ik ben ontzettend trots op mijn team dat erin is geslaagd om een goede indruk te maken op de gasten en de juryleden.”



Trefwoorden: evenementen

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.