Geplaatst op: 07-03-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Wie wil een bijdrage leveren aan de Streekbeleving Betuwe?

Wie wil een bijdrage leveren aan de Streekbeleving Betuwe?
Bron: Pixabay
Bij afslag 31 aan de A15 komt, als het aan initiatiefnemer Aart Blom ligt, een Streekbeleving Betuwe. Hij wil hier retail, gastronomie, dagrecreatie en evenementen op één locatie combineren. Mensen uit de omgeving worden uitgenodigd om Betuwse verhalen over de fruitteelt en oude ambachten in te brengen.


Het initiatief komt van ondernemer Aart Blom van Betuwe Kers. "Richard de Bruin, directeur van het Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland, heeft mij op het spoor gezet van het streekbelevingsconcept”, aldus Aart Blom, "Het haalbaarheidsonderzoek naar de gebiedseigen attractie ‘Fruitrijk’ was voor mij het moment om hier ook echt voor te gaan. Hoewel we dat concept misschien niet exact gaan volgen, heeft het mij wel enorm geïnspireerd.”


Samen met streek en belanghebbenden ontwikkelen

Binnen het concept zal naast de verkoop van streekproducten ook ruimte zijn voor gastronomie. Verder is het van belang dat er voor bezoekers wat te zien en doen is en dat het aanbod meebeweegt met de seizoenen door kleine evenementen. Aart Blom wil het initiatief pas uitwerken na overleg met omwonenden en andere belanghebbenden. Het doel is namelijk dat velen zich zullen herkennen in de ontwikkeling.


Het exacte concept en de te verwachte bezoekersaantallen worden dit voorjaar verder duidelijk. Dan volgt ook een informatieavond voor inwoners van Wadenoijen, naar verwachting in juni. In de tussentijd worden verhalen over de fruitteelt en oude ambachten verzameld. Die dienen als input voor de nieuwe ontwikkeling en voor een klein boekje over de streek. Mensen die hier graag een bijdrage aan willen leveren, kunnen dat doen via info@rivierenland.biz.

Trefwoorden: attracties, rivierenland

||| Blogs |||

05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

28/10/20
OMT-advies: niet reizen tijdens kerstvakantie wekt woede ANVR
Vanmorgen werd duidelijk dat het OMT een negatief reisadvies heeft gegeven voor de kerstvakantie. Meestal neemt het Kabinet de OMT-adviezen over. Dit wekt de woede van reisbrancheorganisatie ANVR die net kansen zag voor de Griekse en Canarische eilanden.
28/10/20
Exclusief voor leden
SonneVallei beste B&B van 2020
Opvallend is de notering van 5 Gelderse B&B's in het overzicht van de 12 namen.
28/10/20
Blauwe snelle baan voor fietsers
De snelle blauwe inhaalstrook wordt vanaf deze week getest op het fietspad van de toekomst.
28/10/20
KHN: Extra steun is welkom maar niet voldoende
Brancheorganisatie KHN is blij met de aanvullingen op het derde steunpakket maar noemt deze totaal onvoldoende voor de horecabedrijven. Wat moet er volgens KHN nu gebeuren?
27/10/20
Eerste versie app voor attractiepark Toverland
De Toverland-app bevat de plattegrond van het attractiepark met daarop de actuele informatie over de openingstijden, wachttijden van de attracties, showtijden, eet- & drinkgelegenheden en shops. Ook kunnen bezoekers via de app tickets voor Toverland bestellen.
27/10/20
Kabinet komt met aanvullende steun voor horeca, evenementen, theater, sport en toeleveranciers
De Nederlandse regering heeft vandaag extra steunmaatregelen aangekondigd voor bedrijven die zwaar zijn getroffen door de recente beperkingen.
27/10/20
Exclusief voor leden
Door corona geen ranking in bekende restaurantgids
Lekker500, de onafhankelijke restaurantgids van Nederland die dit jaar voor de 43ste keer verschijnt...
27/10/20
Internationale erkenning voor campagnes MarketingOost
Cowfluencer Liesje22 en de Familie Flamingo maken kans op de prestigieuze Lovie Awards. Dat zijn onderscheidingen voor ‘het beste van het Europese internet’.