Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-02-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

VVV Texel en Nationaal Park Duinen van Texel gaan intensiever samenwerken

VVV Texel en Nationaal Park Duinen van Texel gaan intensiever samenwerken
Bron: Pixabay
VVV Texel en het Nationaal Park Duinen van Texel gaan veel meer samen optrekken. Het doel is meer naamsbekendheid van, waardering voor en actieve betrokkenheid bij het Nationaal Park Duinen van Texel. Zowel onder Texelaars als toeristen.


Gezamenlijke initiatieven waar de partijen mee starten, zijn onder meer Texel Dark Sky, het Waddenvogel Festival en Texel Big Day. Daarnaast worden social media en andere communicatie op elkaar afgestemd, krijgt een deel van de VVV winkel een speciaal Nationaal Park thema en denkt de VVV mee op het gebied van communicatie in het Nationaal Park. Verhalen over de natuur krijgen een plaats op de website van de VVV.


Natuur nadrukkelijker voor het voetlicht

"Met onze samenwerking beogen beide organisaties om de Texelse natuur nadrukkelijk voor het voetlicht te brengen bij de consument”, vertelt VVV Texel directeur Frank Spooren. "De natuurlijke diversiteit op ons eiland verdient het om middels inspirerende verhalen een breder publiek te informeren en enthousiasmeren”.


"We zien samen het belang van de natuur voor Texel,” vult Jan van de Venis aan, sinds september de nieuwe voorzitter van het Nationaal Park Duinen van Texel. "Zowel ecologisch, economisch en maatschappelijk is natuur een trekker voor Texel: dit kapitaal moet je koesteren.” Tegelijk is het belangrijk dat bezoekers ervan kunnen genieten. Van de Venis: "We zijn als mensen verbonden met en afhankelijkheid van de natuur. Zonder lucht, water en voedsel kunnen wij mensen niet leven. Natuurcontact is goed voor onze gezondheid, stimuleert het leervermogen van kinderen en helpt ons herstellen van stress. Dit is juist waarom bezoekers ons Nationaal Park zo waarderen: de enorme rust en de ruimte.”


Kennis over natuur

VVV Texel zal haar platform inzetten en gebruik maken van de interessante verhalen uit de natuur, beschikbaar gesteld door Nationaal Park Duinen van Texel en haar belangrijkste partner Staatsbosbeheer. Frank Spooren: "Daarmee kunnen we onder meer bezoekers informeren waar en op welke manier men kan genieten van de natuur. Maar ook hoe we samen zorg dragen voor de Texelse natuur en waarom dit zo belangrijk is. Het Nationaal Park heeft de kennis en kunde in huis. VVV weet toeristen effectief te bereiken. Juiste en relevante informatie over de Texelse natuur kan zo bij een grote groep mensen onder de aandacht worden gebracht.”

Trefwoorden: natuur, marketing, vvv, waddengebied, waddeneilanden, kustgebieden, natuurgebieden

CELTH



||| Nieuws |||

16/06/25
Exclusief voor leden
PMV neemt 39 procent belang in Brussels Airport
Op 13 juni heeft PMV, de Participatiemaatschappij Vlaanderen een overeenkomst bereikt met het Canadese pensioenfonds Ontario Teachers’ Pension Plan, OTPP, om haar onrechtstreeks belang in Brussels Airport Company te verwerven.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
16/06/25
Exclusief voor leden
Rijden in het buitenland? Toch wel eng
34 procent van de Nederlandse vrouwen vindt autorijden in het buitenland spannend, terwijl 82 procent van de mannen gerust achter het stuur stapt.
13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...