Geplaatst op: 15-02-2018
Auteur: Tonny Klinkien

Campagne French Touch voor het eerst in Nederland

Campagne French Touch voor het eerst in Nederland
Campagnebeeld French Touch.

De campagne French Touch "La Belle Vie” is officieel gelanceerd in Nederland. French Touch "La Belle Vie” is een grote internationale campagne waarin de Franseart de vivrecentraal staat. Dit jaar wordt de campagne voor het eerst in Nederland georganiseerd. De introductie van de campagne vond plaats op 13 februari in Amsterdam in het bijzijn van CEO’s en directieleden van grote participerende merken als Total, L’Oréal, TUI, Pierre & Vacances, ClubMed en vele anderen.


French Touch: een commerciële, culturele én mediacampagne
"Allereerst is French Touch "La Belle Vie” een feest ter ere van de Frans-Nederlandse vriendschap”, vertelt Daniel Teboul, algemeen directeur French Touch: "Nederlanders houden van Frankrijk, dat blijkt wel uit het feit dat er jaarlijks 4 miljoen Nederlanders Frankrijk bezoeken. In partnerschap met de Franse Ambassade in Nederland en een groot aantal commerciële partners, organiseren wij daarom dit jaar de French Touch campagne voor het eerst in Nederland.”

Het is een unieke samenwerking door de enorme diversiteit aan partners uit de culturele, food- en reisbranche met als doel de Nederlanders te blijven interesseren voor de Franse manier van leven.


120.000 gratis magazines
Tijdens de campagne wordt er van 20 maart t/m 20 april een aantal commerciële, culturele en feestelijke acties opgezet. Zovinden consumenten in duizenden retail locaties in de vijf grote Nederlandse steden speciale French Touch aanbiedingen. Het gaat hierbij om producten die symbool staan voor de Franseart de vivre. Daarnaast verschijnt speciaal voor deze campagne de glossy French Touch "La Belle Vie”, een gratis magazine in een oplage van 120.000.


De campagne die door Ivo Niehe wordt gepresenteerd, wordt afgesloten met een grote show in Theater Amsterdam op 20 april, waarin artiesten en vooraanstaande personen uit de Franse en Nederlandse mode- en filmwereld optreden.

www.frenchtouchlabellevie.nl.
Trefwoorden: toerisme, campagne

CELTH



||| Nieuws |||

05/12/25
Exclusief voor leden
Vaak problematische schuldenlast bij recreatie maar horeca heeft het zwaarder
Bijna 7 procent van de bedrijven beoordeelt in november 2025 de eigen schulden als problematisch, nagenoeg evenveel als een jaar eerder. Maar in sport, cultuur en recreatie ligt dat percentage op 11,6% blijkt uit data van CBS. Echt zwaar heeft de horeca, met 20%.
05/12/25
TerSpegelt verbetert luxe plekken voor gezinnen
Camping TerSpegelt gaat na de vernieuwing van het centrumgebouw door met de verbetering van kampeerplaatsen voor gezinnen.
04/12/25
Exclusief voor leden
Hoge boetes voor inzet vreemdelingen bij GP Zandvoort
Een uitzendbureau uit Rotterdam heeft vorig jaar tijdens de Dutch Grand Prix in Zandvoort 60 vreemde...
03/12/25
Zakelijk leasen voor kleine ondernemers
Als ondernemer in de toerisme en recreatiesector ben je altijd in beweging. Je bezoekt nieuwe locaties, hebt afspraken met partners of bent onderweg naar een evenement dat je organiseert. De vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, is direct verbonden met het succes van je bedrijf. Goede mobiliteit is dan ook geen luxe, maar een absolute noodzaak.
03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
03/12/25
Combinatie vliegreizen Azië met Asia Pass
Luchtvaartmaatschappij Emirates introduceert de Emirates Asia Pass. Dit is een nieuwe flexibele manier om meerdere bestemmingen in Zuidoost-Azië te ontdekken. Met één boeking kunnen reizigers hun eigen route uitstippelen.
03/12/25
BillyBird exploiteert openluchtzwembad Het Run tot 2030
BillyBird heeft de Europese openbare aanbesteding voor de exploitatie van openluchtzwembad Het Run in Drunen gewonnen. Daarmee blijft BillyBird, dat het zwembad al sinds 2019 beheert, ook de komende jaren verantwoordelijk voor de exploitatie.
02/12/25
Licht dalende groei horecaomzet
De omzet van de horeca groeide in het derde kwartaal van 2025 met 3,3 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2024, meldt het CBS. De omzet van horeca in logiesverstrekking lag maar 0,7 procent hoger.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
22/04/26 t/m 23-04-26
22/04/26 t/m 23-04-26: Independent Hotel Show Amsterdam
A firm fixture in the calendar of independent hoteliers and industry professionals alike, the show p...