Prima 2017 voor KLM en Transavia
KLM en Transavia hebben een prima jaar
achter de rug met een groei aantal passagiers en bezettingsgraad van
de toestellen.
KLM heeft in 2017 een recordaantal van
32,7 miljoen passagiers verwerkt. Dat is een stijging van 7,5% ten
opzichte van 2016. In Europa was de stijging het grootst. De hoge
passagiersgroei leidde tot een recordbezettingsgraad van 88,4% over
het hele jaar en komt hiermee 1,2%-punt hoger uit dan in 2016.
Transavia wist in 2017 eveneens een
grote passagiersgroei (+11,2%) te realiseren en had 14,7 miljoen
passagiers aan boord. De bezettingsgraad steeg met 1,4% naar 90,6%.
"KLM heeft in 2017 haar netwerk ten
behoeve van de klant met 15 nieuwe bestemmingen kunnen uitbreiden
naar 165 bestemmingen wereldwijd. De totale KLM Groep mocht in 2017
41,6 miljoen passagiers aan boord verwelkomen, ruim boven ons doel
van 40 miljoen. Een geweldige mijlpaal waar ik onze passagiers en
onze medewerkers zeer erkentelijk voor ben."
Pieter Elbers - KLM
president-directeur & CEO |
Trefwoorden: luchtvaart, passagiers, luchtvaartmaatschappijen
|
|
11/08/25
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
|
11/08/25
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
|
11/08/25
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
|
11/08/25
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
|
06/08/25
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
|
06/08/25
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
|
05/08/25
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
|
05/08/25
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
03/09/25 t/m 07-09-25
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
|
11/09/25
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
01/10/25
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
|
|