Geplaatst op: 10-01-2018
Auteur: Marc Gerlings

Slimme destinatiemarketing: Bonaire in Harper's

Slimme destinatiemarketing: Bonaire in Harper's
Foto: Bonaire Toeristenbureau

Op een drukbezochte bijeenkomst tijdens de eerste vakdag van de Vakantiebeurs werden door het Bonaire Toeristenbureau de jaarlijkse prijzen uitgereikt. De belangrijkste prijs, de Bonaire Promotieprijs, werd gewonnen door glossy magazine Harper’s Bazaar.

Als dank voor de prachtige reportages in 2017 én de unieke video’s kreeg Roos Miedema, fashion producer bij Hearst magazines, de bijbehorende ‘Gouden Flamingo’ uit handen van Mariël Reuvers en Roger Davids. Het Roze Ei, de aanmoedigingsprijs, ging naar de Duikersgids. Zij lanceerden een innovatief concept waar Bonaire, duikeiland pur sang, in 2018 veel van verwacht.

Hele jaar 2017 aandacht in Harper’s Bazaar

Het Bonaire Toeristenbureau en het glossy multimediale platform Harper’s Bazaar hebben in 2017 een integrale samenwerking opgezet. De complete crew van deze glossy trok naar het eiland. Bonaire was het decor van nieuwe collecties, mooie reisverslagen en dat leverde uiteraard ook schitterende foto’s op. Niet alleen in het magazine, ook op social media, in emailings en natuurlijk op YouTube. Het hele jaar 2017 stond Bonaire vol in de spotlights.

Trefwoorden: toerisme, destinatie, marketing

||| Blogs |||

04/06/18
Het gaat weer goed met het toerisme!
Het vertrouwen komt weer terug. Bezoekers- en verkoopcijfers stijgen. Het consumentenvertrouwen ...
10/04/18
Beleving met een local
Beleving met een local
10/04/18 · Toerisme · Verblijfsrecreatie · Karin Veldhuizen | Lees meer
Vorige week, tijdens het Leisure & trendcongres woonde ik o.a. de workshop bij van Vincent Nijs...
06/02/18
Is toerisme over?
Is toerisme over?
06/02/18 · Toerisme · Hans Dominicus | Lees meer
Overtourism is een nieuwe kreet die men heeft gelanceerd. Het suggereert dat er teveel toerisme is,...
03/04/17
Kijk eens buiten je sector!
Kijk eens buiten je sector!
03/04/17 · Dagrecreatie · Toerisme · Laurien van der Vaart | Lees meer
De vrijetijds- en toerismesector verandert razendsnel. Dit is natuurlijk vaker gezegd, en was ook w...
31/03/17
Zo kom je uit de ”ocean of sameness”: trendwatch in travel met Industrie Expert & Strategic Business Developer Peter Romer Hansen
Peter Rømer Hansen, industry expert & strategic business developer (Denemarken) is een van de ...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/06/18
Exclusief voor leden
Watersport blij met 12 miljoen euro voor baggeren IJsselmeer
Rijkswaterstaat zet in op een meer flexibel waterpeil in het IJsselmeergebied om beter te kunnen i...
12/06/18
Eurostar-reis Londen-Amsterdam 5 keer minder CO2
Eurostar, de hogesnelheidstrein die het Europese vasteland met het Verenigd Koninkrijk verbindt, lan...
12/06/18
Helemaal Hollands!
Helemaal Hollands! Een passend thema voor het evenement  Varend Corso Westland. Een breed thema...
11/06/18
Kossmann.dejong ontwerpt Van der Laan-tentoonstelling in Amsterdam Museum
‘Wij hebben met z’n allen een enorm probleem: dat we in zo ongeveer de mooiste en fijnste stad v...
11/06/18
Syx Automations wijzigt bedrijfsnaam naar Gantner
Syx Automations, specialist in softwareoplossingen voor de vrijetijdssector, wijzigt zijn bedrijfsna...
11/06/18
Opmars Eindhoven Airport: verschil met Schiphol Airport steeds kleiner
Eindhoven Airport is bezig aan een flinke opmars. Al langere tijd...
11/06/18
Exclusief voor leden
Bonaire wordt eerste Blue Destination in de wereld
Ter gelegenheid van de Wereld Oceaan Dag kondigt Bonaire de ontwikkeling aan van een veelzijdig publ...
08/06/18
Eerste exemplaar #oerdrenthe Vakantie Doeboek
Donderdagmiddag 7 juni is het eerste exemplaar van het #oerdrenthe Vakantie Oerboek officieel aangeb...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk