Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-01-2018
Auteur: Marc Gerlings

Slimme destinatiemarketing: Bonaire in Harper's

Slimme destinatiemarketing: Bonaire in Harper's
Foto: Bonaire Toeristenbureau

Op een drukbezochte bijeenkomst tijdens de eerste vakdag van de Vakantiebeurs werden door het Bonaire Toeristenbureau de jaarlijkse prijzen uitgereikt. De belangrijkste prijs, de Bonaire Promotieprijs, werd gewonnen door glossy magazine Harper’s Bazaar.

Als dank voor de prachtige reportages in 2017 én de unieke video’s kreeg Roos Miedema, fashion producer bij Hearst magazines, de bijbehorende ‘Gouden Flamingo’ uit handen van Mariël Reuvers en Roger Davids. Het Roze Ei, de aanmoedigingsprijs, ging naar de Duikersgids. Zij lanceerden een innovatief concept waar Bonaire, duikeiland pur sang, in 2018 veel van verwacht.

Hele jaar 2017 aandacht in Harper’s Bazaar

Het Bonaire Toeristenbureau en het glossy multimediale platform Harper’s Bazaar hebben in 2017 een integrale samenwerking opgezet. De complete crew van deze glossy trok naar het eiland. Bonaire was het decor van nieuwe collecties, mooie reisverslagen en dat leverde uiteraard ook schitterende foto’s op. Niet alleen in het magazine, ook op social media, in emailings en natuurlijk op YouTube. Het hele jaar 2017 stond Bonaire vol in de spotlights.

Trefwoorden: toerisme, destinatie, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...