Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-12-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Fletcher sluit aan bij BookDinners.nl

Fletcher sluit aan bij BookDinners.nl
Ook de 80 restaurants van Fletcher Hotels sluiten zich aan bij reserveringsplatform BookDinners.nl. Inmiddels doen al 1.900 restaurants mee aan dit platform dat drie maanden geleden door KHN is geïnitieerd en begin 2018 voor de consument wordt gelanceerd.


Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: "BookDinners.nl is echt het platform van, voor en door restaurants. Belangrijkste doel voor KHN is dat restaurants weer zelf de regie hebben. Dit in tegenstelling tot bestaande platforms die tegen steeds slechtere condities werken. BookDinners.nl is het eerlijke alternatief en als brancheorganisatie bewaken wij de condities in het belang van horecaondernemers. Met BookDinners.nl kunnen restaurants zelf bepalen waar ze voor staan, welke marketingacties ze doen en wanneer. Bovendien kunnen restaurants rechtstreeks communiceren met hun (toekomstige) gasten. Dat is voor restaurants erg belangrijk, omdat mensen zich steeds meer online oriënteren en online een tafel reserveren.”


Ambitie BookDinners.nl

Op dit moment hebben 1.900 restaurants zich aangesloten om deel te nemen aan BookDinners.nl. De ambitie is dat er halverwege 2018 minimaal 3.000 restaurants aangesloten zijn. Restaurants die willen deelnemen, kunnen dat tot halverwege 2018 gratis doen. Vanaf dat moment betalen deelnemers een vast laag bedrag per maand en geen apart bedrag per couvert, zoals andere reserveringsplatforms dat wel vragen.


Over BookDinners.nl en haar partners

BookDinners.nl is een nieuw branche-initiatief van KHN, SHK (Samenwerkende Horeca Ketens), BookDinners (online-platform), CPI (Centrum voor Publieke Innovatie), HorecaDNA en de software-partners TheNextTable, Stardekk, Bonchef, Formitable, WeReserve, Resengo en eTender. Het platform staat open voor nieuwe partners, waarbij KHN directe invloed heeft op dat het platform in het belang van de restaurants blijft opereren, zoals op de prijsstelling, op vindbaarheid en eerlijke reviews van echte gasten.

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, restaurants

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.