Campagne Denemarken 2018 gericht op tijd met de kids
Een van de beelden uit de campagne. Foto: Nicals Jessen / VisitDenmark.
Via een nieuwe branding film en vernieuwde lay-out van de bestaande campagnepagina, wordt op een visuele manier zichtbaar gemaakt wat het voor gezinnen met (jonge) kinderen betekent om vakantie te vieren in Denemarken in 2018: tijd met elkaar doorbrengen, samen spelen en plezier maken in een kindvriendelijke, natuurrijke omgeving.
Branding 2018: beeld is duidelijker Wat in woorden moeilijk valt uit te drukken, kan in beeld makkelijker worden overgebracht. Dat is het uitgangspunt geweest van de nieuwe branding film van VisitDenmark. Het vormt de leidraad van de campagne en heeft als doel om in beeld te brengen wat vakantie vieren met het hele gezin in Denemarken typeert. In essentie staan gezinsgeluk en samen zijn centraal. De vernieuwde online campagnepagina draagt hieraan bij door het beeldverhaal in foto’s voor te zetten, aangevuld met tips van verschillende Deense regio’s.
Heldere boodschap helpt in zoekedrag Mette Rodenhuis-Carlsen, Deputy Market Director, VisitDenmark The Netherlands: "Door een heldere boodschap naar gezinnen met kinderen te communiceren, helpen wij hen in de zoektocht naar de ideale vakantiebestemming waarin zowel volwassenen maar voornamelijk de kinderen centraal staan. Omdat Denemarken toch nog vrij onbekend is bij velen, is gebleken dat de Nederlandse meivakantie ideaal is om Denemarken (voor het eerst) te ontdekken. Echter zullen wij komend jaar onze campagnepijlen ook op de zomer- en herfstvakantie richten.” >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.