Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-11-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Zeeland lanceert innovaties op Toeristische Onmoetingsdag

Zeeland lanceert innovaties op Toeristische Onmoetingsdag
Bron: Joop Hoek / Shutterstock.com

Op de jaarlijkse Toeristische Ontmoetingsdag presenteert Zeeland vandaag diverse innovaties Zo wordt het eerste FietsOpstappunt met touchscreen gelanceerd en komt de website www.mijnzeeuwsdna.nl voor ondernemers online. De dag wordt druk bezocht, 250 professionals hebben zich aangemeld.


De Toeristische Ontmoetingsdag vindt plaats in Theater De Mythe in Goes en wordt georganiseerd door Kenniscentrum Kusttoerisme (HZ University of Applied Sciences), Economische Impuls Zeeland en VVV Zeeland en mede mogelijk gemaakt door Provincie Zeeland.


FietsoOpstappunten

Het netwerkevenement wordt geopend door Carla Schönknecht, Gedeputeerde Vrijetijdseconomie Provincie Zeeland. Zij zal het eerste exemplaar van de Zeeuwse FietsOpstappunten onthullen. Deze Opstappunten beschikken over een touchscreen waarmee fietsers hun route kunnen plannen en toeristische informatie over de omgeving kunnen opzoeken. Ook is er een verkoopautomaat voor fietsroutekaarten. Bovendien is er een picknickmogelijkheid, waarbij fietsers gebruiken kunnen maken van WiFi en oplaadfaciliteiten voor telefoons. Begin 2018 zullen de eerste FietsOpstappunten geplaatst worden, nu is het prototype alvast te bekijken bij de ingang van het theater.


Mijn Zeeuws DNA

Thema van de bijeenkomst is ‘Zeeuwse beleving zoekt gast’. Maar omgekeerd geldt ook: gasten zoeken een Zeeuwse beleving. Zij komen hun vrije tijd doorbrengen in Zeeland en willen dan ook ervaren dat ze in Zeeland zijn en niet op een andere willekeurige plek. Daarom presenteren Impuls Zeeland en Kenniscentrum Kusttoerisme tijdens het programma de website www.mijnzeeuwsdna.nl. Deze website staat boordevol inspiratie en tips voor toeristisch-recreatieve ondernemers: hoe maak je jouw bedrijf onderscheidend van andere bedrijven en hoe laat je jouw gasten ervaren dat ze in Zeeland zijn? Deze website is ontwikkeld als onderdeel van het Interreg 2 Zeeën-project PROFIT[1].


Programma

Tijdens het programma wordt op nog veel meer manieren aandacht besteed aan het thema. De sessie ‘Hoe speel je in op doelgroepen?’ leert de deelnemers hoe zij de wensen van hun gasten kunnen herkennen en daarop met hun Zeeuwse beleving kunnen inspelen. De sessie ‘Online media kansen voor ieder bedrijf’ laat zien hoe je online media kunt inzetten voor communicatie over Zeeuwse belevingen. In de sessie ‘Samenwerkingskansen tussen gezondheid en toerisme’ wordt verteld hoe de combinatie tussen gezondheid en toerisme een ultieme Zeeuwse beleving kan creëren. En in de sessie ‘Big data: experimenten en ervaringen’ wordt getoond hoe er via big data inzicht kan worden verkregen in de wensen en ervaringen van gasten. Al met al een gevarieerd programma waarmee ondernemers, beleidsmakers en overige betrokkenen in toeristisch-recreatief Zeeland geïnspireerd worden.



[1] PROFIT is gesubsidieerd door het Interreg 2 Zeeën-Programma 2014-2020, gecofinancierd door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling in het kader van subsidiecontract nr. 2S01-029-PROFIT.

Trefwoorden: innovatie, zeeland, ondernemers, dagrecreatie, fietsen, fietsknooppunten, beleid

CELTH



||| Nieuws |||

11/07/25
De fuik van nepadvertenties voor vakanties
Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.
11/07/25
Bosbranden en hitte in zuidelijk Europa
Het Rode Kruis waarschuwt vakantiegangers die dit weekend naar zuidelijk Europa trekken. De hulporganisatie roept mensen op om goed voorbereid met vakantie te gaan. Met flinke bosbranden en zeer hoge temperaturen in Frankrijk, Spanje, Griekenland en Turkije ligt een noodsituatie deze zomer op de loer.
10/07/25
Exclusief voor leden
Madurodam opent grootste attractie ooit: De Windjager
Madurodam in Den Haag heeft vandaag haar nieuwste en grootste overdekte attractie geopend: De Windjager. Deze innovatieve dark ride laat bezoekers op meeslepende wijze ervaren hoe Nederland al eeuwenlang de kracht van de wind benut.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
10/07/25
TopParken opent eerste indoor Funzone op Bospark Ede
TopParken heeft afgelopen zaterdag haar eerste indoor Funzone geopend op Bospark Ede. De feestelijke opening trok veel belangstelling van vakantiegasten, woningeigenaren en medewerkers. De nieuwe speelfaciliteit is niet alleen toegankelijk voor parkbezoekers, maar ook voor mensen van buitenaf.
10/07/25
Eerste Escape Tour gelanceerd in DrentheRoutes-app
Tijdens een feestelijke bijeenkomst bij Breeland Recreatie in Annen is de eerste Escape Tour in de DrentheRoutes-app officieel gelanceerd. Wethouder Richard Heling van de gemeente Aa en Hunze gaf het startsein voor deze nieuwe recreatieve belevenis: een app-gestuurde speurtocht in de buitenlucht.
10/07/25
Bezuiniging van 24 miljoen euro op nationale parken definitief van de baan
De voorgenomen bezuiniging van op de Nationale Parken in Nederland is definitief geschrapt. De bezuiniging, die in eerste instantie was opgenomen in de Voorjaarsnota, leidde tot grote zorgen bij natuurorganisaties, provincies en terreinbeheerders.
10/07/25
Exclusief voor leden
Europeanen willen sneller en beter spoorvervoer
Een ruime meerderheid van de Europeanen vindt dat het spoorvervoer tussen EU-landen dringend verbeterd moet worden. Dat blijkt uit een nieuwe peiling van Polling Europe onder ruim 5.000 inwoners van de 27 EU-lidstaten