Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 30-10-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

VVV bon maakt plaats voor VVV Cadeaukaart

VVV bon maakt plaats voor VVV Cadeaukaart
Vlnr Fabian Paagman, Algemeen Directeur Paagman B.V., Kees van Wijk, Algemeen Directeur VVV Nederland en Michaël van Straalen, Voorzitter MKB-Nederland.
De meest bekende cadeaubon van Nederland de VVV Cadeaubon verdwijnt na 42 jaar en wordt vervangen door een cadeaukaart die zowel online als offline kan worden besteed. Michaël van Straalen, voorzitter van MKB-Nederland, ontving de eerste VVV Cadeaukaart uit handen van Kees van Wijk, Algemeen Directeur van VVV Nederland.


De nieuwe VVV Cadeaukaart biedt van alle cadeaukaarten in Nederland het grootste cadeauaanbod in winkels én webshops. Bovendien is het bedrag wat op de cadeaukaart staat in delen te besteden. Volgens Fabian Paagman, algemeen-directeur van Paagman Boekwinkels in Den Haag, blijkt uit onderzoek dat ruim 60% van de cadeaukaarthouders gemiddeld tot de dubbele waarde van de kaart uitgeeft in de winkel en webshop waar zij hun aankoop doen.


Michaël van Straalen zegt: "De nieuwe kaart die nu zowel online als in de winkelstraat is te besteden biedt een extra stimulans voor de e- en retailmarkt. Door de brede besteedbaarheid en het klassieke, betrouwbare imago van de VVV is de cadeaukaart een altijd passend cadeau.”


130 miljoen euro omzet

In 2016 werden 8,1 miljoen VVV cadeaubonnen en -kaarten door VVV Nederland verkocht met een totale verkoopwaarde van meer dan 130 miljoen euro. Het meest populair was de VVV Cadeaubon waarvan er 7,9 miljoen werden verkocht. De gemiddelde waarde van een bon bedraagt 15 euro. Deze bon is op ruim 3 duizend punten te koop en kan bij ruim 23 duizend acceptanten worden besteed. Van de digitale VVV Giftcard werden er 78 duizend verkocht met een gemiddelde kaartwaarde van 26 euro. 


DNB en AFM toezichthouders

De VVV Cadeaukaart voldoet aan de eisen van het Keurmerk Cadeaukaarten. Alle gelden staan op een aparte stichting derdengelden rekening die onder toezicht van DNB en AFM valt. De VVV Cadeaukaart is vanaf 1 november overal te verkrijgen en te besteden. Meer informatie is te vinden op: http://www.vvvcadeaukaart.nl


Positie verder versterken

Erwin de Zeeuw, Directeur VVV Giftcards: "De traditionele papieren VVV Cadeaubon is de bekendste en meest favoriete cadeaubon van Nederland (*bron: GfK Gift Card Monitor 2016). Die positie willen we verder versterken. De VVV Cadeaukaart bereikt ook de groeiende groep jongeren die vooral online winkelt en keuzevrijheid waardeert. Niet alleen geven wordt leuker, ook krijgen!”

Topics:Marketing
Trefwoorden: cadeaubonnen, vvv

CELTH




||| Nieuws |||

14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...