Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-10-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Bootcamp TIO-studenten voor ANVR-bedrijven

Bootcamp TIO-studenten voor ANVR-bedrijven
Bron: Shutterstock
Vandaag zijn 45 TIO-studenten in samenwerking met ANVR gestart met een 3-daagse bootcamp. Derdejaars studenten Internationaal Toeristisch Management (ITM) komen tijdens deze bootcamp met innovatieve en creatieve oplossingen voor cases uit de echte praktijk van vier reisbedrijven: ABC Travel, Delta Holidays, Het Buitenhof/Ouderen Vakanties en Stichting Reis met je Hart.

Vragen die studenten moeten beantwoorden zijn:

  • Hoe bereikt een touroperator nieuwe doelgroepen in een markt die steeds meer concurreert op prijs?
  • Hoe maak je een nieuw label voor ouderen met een mobiliteitsbeperking bekend?
  • Hoe converteert een online touroperator het hoge aantal bezoekers op haar site naar offerte-aanvragen?
  • En hoe zet je storytelling in om nog meer gezinnen met een minimum inkomen op vakantie te laten gaan?

Met deze en andere vragen gaan hbo-studenten drie dagen aan de slag. De reisbedrijven presenteren hun case aan de studenten en geven speeddates en telefonische consulten. Bij het oplossen van de cases maken de studenten gebruik van het ANVR-rapport Travel Tomorrow, een onderzoek naar de toekomst van reizen.


Van concept tot praktijk

De studenten werken tijdens de driedaagse bootcamp in groepen aan hun case. Tussendoor worden ze geïnspireerd door een aantal powerspeeches, bijvoorbeeld over het belang van E-commerce en data-analyse in een reisbedrijf, over agile werken in de reisbranche en over het reisbloggersplatform Travelvalley. Daarnaast geeft Frank Oostdam, voorzitter/directeur ANVR, een uitgebreide toelichting op het rapport Travel Tomorrow. Op de laatste dag presenteren de studenten hun oplossingen aan de jury, die bestaat uit docenten van Hogeschool Tio onder voorzitterschap van Frank Oostdam. Het winnende team krijgt de kans om zijn oplossing, samen met het reisbedrijf en een projectmanager van ANVR, uit te werken tot een product of toepassing dat daadwerkelijk in de praktijk wordt gebruikt.


Travel Tomorrow

ANVR heeft samen met ruim 20 professionele reisorganisaties onderzoek gedaan naar hoe vakantie- en zakenreizigers in 2025 reizen en welke gevolgen dat heeft voor de toegevoegde waarde die reisondernemingen bieden aan de reiziger. In het rapport Travel Tomorrow is dit uitgewerkt tot vier persona’s en hun customer journey die zijn gekoppeld aan strategische businessmodellen. Met de bootcamp laat ANVR studenten kennismaken met de grote veranderingen waar de reisbranche voor staat.

Link: https://www.tio.nl/internationaal_toeristisch_management/
Trefwoorden: reisbranche

CELTH




||| Nieuws |||

05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.
25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...