Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-10-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Bootcamp TIO-studenten voor ANVR-bedrijven

Bootcamp TIO-studenten voor ANVR-bedrijven
Bron: Shutterstock
Vandaag zijn 45 TIO-studenten in samenwerking met ANVR gestart met een 3-daagse bootcamp. Derdejaars studenten Internationaal Toeristisch Management (ITM) komen tijdens deze bootcamp met innovatieve en creatieve oplossingen voor cases uit de echte praktijk van vier reisbedrijven: ABC Travel, Delta Holidays, Het Buitenhof/Ouderen Vakanties en Stichting Reis met je Hart.

Vragen die studenten moeten beantwoorden zijn:

  • Hoe bereikt een touroperator nieuwe doelgroepen in een markt die steeds meer concurreert op prijs?
  • Hoe maak je een nieuw label voor ouderen met een mobiliteitsbeperking bekend?
  • Hoe converteert een online touroperator het hoge aantal bezoekers op haar site naar offerte-aanvragen?
  • En hoe zet je storytelling in om nog meer gezinnen met een minimum inkomen op vakantie te laten gaan?

Met deze en andere vragen gaan hbo-studenten drie dagen aan de slag. De reisbedrijven presenteren hun case aan de studenten en geven speeddates en telefonische consulten. Bij het oplossen van de cases maken de studenten gebruik van het ANVR-rapport Travel Tomorrow, een onderzoek naar de toekomst van reizen.


Van concept tot praktijk

De studenten werken tijdens de driedaagse bootcamp in groepen aan hun case. Tussendoor worden ze geïnspireerd door een aantal powerspeeches, bijvoorbeeld over het belang van E-commerce en data-analyse in een reisbedrijf, over agile werken in de reisbranche en over het reisbloggersplatform Travelvalley. Daarnaast geeft Frank Oostdam, voorzitter/directeur ANVR, een uitgebreide toelichting op het rapport Travel Tomorrow. Op de laatste dag presenteren de studenten hun oplossingen aan de jury, die bestaat uit docenten van Hogeschool Tio onder voorzitterschap van Frank Oostdam. Het winnende team krijgt de kans om zijn oplossing, samen met het reisbedrijf en een projectmanager van ANVR, uit te werken tot een product of toepassing dat daadwerkelijk in de praktijk wordt gebruikt.


Travel Tomorrow

ANVR heeft samen met ruim 20 professionele reisorganisaties onderzoek gedaan naar hoe vakantie- en zakenreizigers in 2025 reizen en welke gevolgen dat heeft voor de toegevoegde waarde die reisondernemingen bieden aan de reiziger. In het rapport Travel Tomorrow is dit uitgewerkt tot vier persona’s en hun customer journey die zijn gekoppeld aan strategische businessmodellen. Met de bootcamp laat ANVR studenten kennismaken met de grote veranderingen waar de reisbranche voor staat.

Link: https://www.tio.nl/internationaal_toeristisch_management/
Trefwoorden: reisbranche

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.