Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-10-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

D-rt groep neemt zestien Toerkoop reisbureaus over

D-rt groep neemt zestien Toerkoop reisbureaus over
De D-rt groep neemt met ingang van 1 november zestien Toerkoop winkels over van de Van Gerwen Groep. Hiervan zullen meerdere winkels verder gaan als D-reizen locatie maar ook gaan winkels verder onder de vlag van VakantieXperts.

De D-rt groep onderstreept met deze overname haar geloof in reisretail. Met deze overname blijven er nog maar 20 Toerkoop reisbureaus over. De D-rt Groep is in 2014 ontstaan door een samenvoeging van D-reizen, VakantieXperts en de Thomas Cook Travel Shops. De D-rt Groep is onderdeel van de RT/Raiffeisen Touristik Group GmbH, een Duitse reisonderneming met in totaal circa 7.500 reisbureaus in Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg en Nederland.


D-rt verstevigt aanwezigheid in de straat

Het totaal aantal reisbureaus van de D-rt groep komt met de recente overname op 390. In een tijd waarin fysieke winkels uit het straatbeeld verdwijnen, verstevigt D-rt groep juist haar aanwezigheid dichtbij de consument. CEO Don Kaspers benadrukt dat ‘nabijheid’ de belangrijkste kracht is van de reisorganisatie. "Wij willen klanten ontzorgen, nu en in de toekomst. Waar en wanneer de toekomstige reiziger wil, kan hij bij D-reizen en VakantieXperts terecht, of dat nu bij het reisbureau op de hoek is, via de telefoon, online of via chat/social media. Reisbureaus vervullen een belangrijke adviesrol richting de consument. De Persoonlijke Reisadviseurs kennen hun klanten veelal persoonlijk, waardoor ze hen met hun kennis en ervaring het beste advies op maat kunnen geven.”


Nieuwe naam, vertrouwde gezichten

Ook het personeel van de reisbureaus wordt overgenomen. Juist vanwege de persoonlijke band die lokale reisbureaus met hun klanten hebben opgebouwd, vindt de D-rt groep deze continuïteit van het grootste belang. De overgenomen reisbureaus bevinden zich in Amstelveen, Badhoevedorp, Beek, Bergeijk, Bladel, Eindhoven (WC Woensel), Heythuysen, Katwijk (WC Hoornesplein), Nieuwegein (WC Makadocenter), Reuver, Roermond, Schijndel, St. Michielsgestel, Veldhoven, Vlijmen en Zaandam.

Trefwoorden: reisbranche, reisbureaus

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...