KHN vraagt gasten om donatie voor Sint Maarten
Sint-Maarten is zwaar
getroffen door orkaan Irma. Voor de wederopbouw is veel geld nodig. Sint-Maarten
is voor 80 procent afhankelijk van horeca en toerisme. Daarom komt de horeca in
Nederland in actie om de horeca op Sint-Maarten een hart onder de riem te
steken en financieel te helpen.
Robèr Willemsen, voorzitter KHN: "Als horecaondernemers
weten wij als geen ander hoe belangrijk de inkomsten van toeristen en andere
gasten zijn. Daarom hebben we vandaag onze leden opgeroepen om van zaterdag 23
september tot en met zondag 1 oktober gezamenlijk in actie te komen voor de
horeca op Sint-Maarten. We vragen of zijzelf en hun medewerkers een bedrag over
hebben voor Sint-Maarten. En zij kunnen met een speciaal A4-tje ook hun gasten om een kleine bijdrage
vragen. Aan het einde van de actieperiode maakt iedere ondernemer zelf het
totaalbedrag over naar het gironummer van het Rode Kruis: giro 5125. Wij vragen
onze leden ons te laten weten welk bedrag is overgemaakt. KHN telt alle
bedragen bij elkaar op en overhandigt het totaalbedrag symbolisch (in de vorm
van een cheque) aan het Rode Kruis."
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft net geen 20.000
horecaondernemers als lid.
|
|
16/06/25
Op 13 juni heeft PMV, de Participatiemaatschappij Vlaanderen een overeenkomst bereikt met het Canadese pensioenfonds Ontario Teachers’ Pension Plan, OTPP, om haar onrechtstreeks belang in Brussels Airport Company te verwerven.
|
16/06/25
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
|
16/06/25
34 procent van de Nederlandse vrouwen vindt autorijden in het buitenland spannend, terwijl 82 procent van de mannen gerust achter het stuur stapt.
|
13/06/25
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
|
13/06/25
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
|
13/06/25
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
|
13/06/25
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
|
13/06/25
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
|
|
19/06/25
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
|