Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-09-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Noorderpoort start met tweetalige MBO-Hotelschool

Noorderpoort start met tweetalige MBO-Hotelschool
Opleiding Noorderpoort met vestigingen in de provincie Groningen en in Assen start in het schooljaar 2018-2019 met een nieuwe tweetalige opleiding. De opleiding gaat Tweetalige Hotelschool (THS) heten. Het is de tweetalige variant op de opleiding Manager/ondernemer Horeca, die Noorderpoort nu al aanbiedt.


De studenten krijgen bij deze nieuwe opleiding zowel les in het Engels als in het Nederlands. Hiermee slaat Noorderpoort steeds meer een internationale weg in, waarmee het ROC aansluit op de behoeften van een steeds internationaler georiënteerde markt.


Opleiding gericht op werken in het buitenland

Met de THS bereiden studenten zich voor op een carrière in het buitenland. De opleiding is speciaal bedoeld voor ambitieuze studenten afkomstig van bijvoorbeeld een vmbo-tl of van de havo, die in de toekomst aan de slag willen buiten de grenzen van Nederland. Tijdens de opleiding worden studenten met een ondernemende geest voorbereid op het werken in een hotel of restaurant. Ze leren leiding te geven aan het personeel en hoe ze er voor moeten zorgen dat het horecabedrijf efficiënt draait. Hotelmanagement en ondernemen zijn belangrijke onderdelen van deze interessante en pittige opleiding. Deze mbo-niveau 4 opleiding neemt vier jaar in beslag en maakt deel uit van het Excellentietraject van Noorderpoort.


Twee diploma's

Studenten krijgen bij hun afstuderen een tweetal diploma's. Naast het reguliere diploma ontvangen zij het international BTEC level 3 Extended Diploma in Hospitality. Dit is een internationaal erkend diploma met veel mogelijkheden om in het buitenland aan de slag te kunnen. Doordat de opleiding deels in het Engels is, worden de kansen in het HBO vergroot. Ook zijn er diverse mogelijkheden om door te studeren aan ‘universities’ in Groot-Brittannië.

Topics:Horeca
Trefwoorden: opleidingen, hotels, horeca, restaurants

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...