Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 14-09-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Meer buitenlandse gasten voor Trekkershutten

Meer buitenlandse gasten voor Trekkershutten
Steeds vaker verblijven buitenlandse toeristen in een Trekkershut in de Benelux. De recreatieondernemers die zijn aangesloten bij het Trekkershuttennetwerk geven aan dat zij dit jaar meer internationale gasten hebben ontvangen dan ooit. Ook in de verkoop van de Trekkershuttenkaart is een toename te zien in verkoop aan buitenlandse gasten. Met de vertaling van de website speelt de Groene Koepel nadrukkelijk in op de toegenomen buitenlandse belangstelling voor kamperen in de Benelux.


De website www.trekkershutten.nl is nu vertaald in de talen Engels, Frans en Duits. Buitenlandse gasten kunnen zo in hun eigen taal informatie vinden over het netwerk van Trekkershutten in de Benelux en net over de grens in Duitsland.


Erkende Trekkershutten

Het netwerk van Trekkershutten in de Benelux is uniek; er bestaat nergens anders zo’n uitgebreid netwerk dat door één organisatie wordt onderhouden. Trekkershutten zijn bij uitstek geschikt voor de rondtrekkende fietser en wandelaar. Geïnspireerd door de Zweedse Stuga’s zijn ruim dertig jaar geleden de eerste Trekkershutten geplaatst in de Nederlandse provincies Overijssel en Gelderland.


Al snel heeft het netwerk zich verspreid over heel Nederland, Vlaanderen en Luxemburg. Door de jaren heen zijn de Trekkershutten nog steeds populair bij vele toeristen. Niet alleen fietsers en wandelaars maken er gebruik van. Ook voor korte uitjes zoals festivalbezoek en stedentrips is een Trekkershut ideaal gebleken. En nu wordt het netwerk steeds meer ontdekt door de internationale gasten.


De Groene Koepel

Het netwerk van Trekkershutten wordt beheerd door Stichting De Groene Koepel, te gast in de natuur. In de huidige, sterk veranderende recreatiemarkt zet De Groene Koepel zich in voor de ‘groene verblijfsaccommodaties’. Onder de vier kernwaarden natuurbeleving, duurzaamheid, cultuurhistorie en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) zijn binnen De Groene Koepel vertegenwoordigd: de Natuurkampeerterreinen, de GroepsNatuurkampeerterreinen en de Trekkershutten.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, trekkershutten

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...