Trend cruises: langere excursies met meer beleving
Cruisemaatschappij Seabourn
die opvalt door zijn luxe schepen en excursies biedt tijdens de herfst van 2018
en het winter- en lenteseizoen van 2019, nieuwe Extended Explorations cruises
aan boord vanSeabourn Sojourn. Hierbij wordt gasten de gelegenheid
geboden nog meer van onze bijzondere wereld te ontdekken.
Voor gasten die van lange cruises en exotische bestemmingen houden, zijn de
nieuwe Extended Explorations geschikt. De routes variëren van 12 tot 128 dagen
en doen de Zuid Pacific, Hawaï, Australië & Nieuw Zeeland aan, alsmede
Afrika en Zuidoost-Azië.Seabourn Sojourn, een thuis weg van huis, bezoekt
meer dan 30 nieuwe en bijzondere havens tijdens deze zeereizen.
Extended Explorations biedt reizigers een scala van mogelijkheden om de nieuwe
bestemmingen op een diepgaande manier te ontdekken. In enkele steden overnacht
het schip zelfs in de haven waardoor gasten langere tijd de bestemming kunnen
ontdekken.
Beleving op wereldniveau
"Al onze routes zijn zo opgezet om gasten te voorzien van een luxueuze ervaring
op wereldniveau. Sommige reizigers geven de voorkeur aan een langer, wat meer
ontspannen, cruiseschema zodat zij de bestemmingen volledig kunnen ontdekken,”
aldus Richard Meadows, President Seabourn. "Met deze cruises bieden we
memorabele ervaringen op bijzondere cultuurrijke bestemmingen.”
Gasten genieten van een uitgebreid aanbod aan extra’s tijdens hun Extended Explorations, waaronder:
• Seabourn Conversations biedt een programma van bijzondere sprekers die
vertellen over regionale en culturele onderwerpen
• Lokale wijnen worden aan boord gebracht en aan de gasten geserveerd in de
restaurants en bars
• De chefs van Seabourn stellen speciale menu’s samen die bestaan uit regionale
gerechten en er worden kookdemonstraties gegeven.
• Aan boord worden speciale evenementen georganiseerd over lokale culturen en
kunsten
• Routes bevatten langere verblijven en overnachtingen in havens zodat gasten
alle tijd hebben de unieke bestemmingen te ontdekken
• Optionele excursies bieden bijzondere highlights aan wal
• Extended Explorations kunnen gecombineerd worden met andere cruises wat een
besparing oplevert
De concurrentie?
De concurrentie zit niet stil. Seabourn moest ook verder met de ontwikkeling
buiten de schepen. Ook onder meer Holland America Line bieden producten die
sterk lijken op het nieuwe programma van Seabourn. In het augustus/september
nummer van Recreatie & Toerisme
onder meer een kort artikel hoe Holland America Line in samenwerking met het
Rijksmuseum in Amsterdam de beleving van kunst aanbiedt.
Trefwoorden: cruise, toerisme, excursie, beleving
|
|
06/08/25
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
|
06/08/25
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
|
05/08/25
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
|
05/08/25
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
|
05/08/25
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
|
05/08/25
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
|
05/08/25
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
|
05/08/25
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
03/09/25 t/m 07-09-25
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
|
11/09/25
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
01/10/25
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
|
|