Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-08-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Camping Heeg bereidt zich voor op Culturele Hoofdstad 2018

Camping Heeg bereidt zich voor op Culturele Hoofdstad 2018
De Friese watersportcamping Heeg bereidt zich voor op Culturele Hoofdstad 2018 door de website te vertalen in het Frans en Spaans en een stagiaire te laten onderzoeken hoe de marketing en communicatie moet worden aangepast.


In 2018 is Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa. Dat gaat naar verwachting heel wat internationale bezoekers naar de Friese hoofdstad trekken. Omdat campings vaak alleen nog maar groeien op de internationale markt wil Watersportcamping Heeg daar optimaal op voorbereid zijn.


Website in vijf talen

De camping had zijn website al in het Duits en Engels vertaald en natuurlijk spreken de Franse en Spaanse gasten die Nederland bezoeken ook wel wat Engels. Toch is het gastvriendelijker om informatie ook in hun eigen taal te geven. Vandaar dat de camping ervoor kiest de website nu tevens in het Spaans en Frans te vertalen. Bovendien onderzoekt een afstudeerstagiaire momenteel wat de camping aan zal moeten passen op het gebied van marketing en communicatie.


Prachtige natuur

Friesland kan Spaanse en Franse gasten op het gebied van flora en fauna van alles aanbieden. "De natuur is hier letterlijk om de hoek”, zegt eigenaresse Veldhuizen. "Het prachtige Poelengebied, het water waaraan de camping direct ligt, biedt broedplaatsen aan bijzondere watervogels. En op de camping wemelt het ook van de vogels, bijen en vlinders”. Dat is iets dat deze internationale gasten niet gewend zijn.


Internationale markt is een grote kans

"De Culturele Hoofdstad is een grote kans voor ondernemers in de recreatieve- en toeristische sector. Vooral voor een camping als die van ons, die zich richt op cultuur en natuur. We hebben altijd co-creaties met de creatieve sector. Bijvoorbeeld de ‘literaire caravan’, toen topschrijvers als Tommy Wieringa naar onze camping kwamen. Of het ‘douche zingen voor dummy’s’, onder leiding van opera zangeres Lucette van de Berg. Nu komen er met het oog op de Culturele Hoofdstad meer projecten op de camping én de regio. Projecten die van nature al een link hebben met bijvoorbeeld Frankrijk; zoals Mata Hari en de Giants”. Op cultureel gebied kunnen we de Spaanse en Franse gasten dus ook veel bieden. " Nu kunnen we nog mooi voorzichtig en rustig ervaring opbouwen met deze nieuwe doelgroepen”, vertelt Veldhuizen, "Zodat we er volgend jaar echt helemaal klaar voor zijn!”.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, friesland

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...