Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-07-2017

Duitsland partner van Vierdaagse

Marketing wandelen

Duitsland partner van Vierdaagse
Foto: IMG Sachsen Anhalt, fotograaf Boris Breuer

Het vakantieland Duitsland is samen met Tourismus NRW partner van het grootste wandelevenement ter wereld: de 101e Vierdaagse in Nijmegen. Van 18 t/m 21 juli 2017 verzamelen 47.000 wandelliefhebbers uit alle windstreken zich om vier dagen lang 30, 40 of 50 kilometer te lopen.

Inspiratie voor een wandelvakantie in Duitsland
Het Duits Verkeersbureau is van 16 t/m 21 juli met een stand aanwezig op het start- en finishterrein van de Nijmeegse Vierdaagse. Wandelaars kunnen hier na een lange dag tot rust komen en inspiratie opdoen voor een volgend wandelavontuur in Duitsland. Bovendien kunnen ze een reis winnen naar Noordrijn-Westfalen.


Wandelbestemming net over grens

Het Duits Verkeersbureau laat meteen ook weten waarom de Nederlandse Vierdagselopers de grens moeten oversteken.

Met ruim 200.000 km aan wandelroutes is Duitsland de perfecte bestemming voor iedere wandelaar die op zoek is naar een sportieve uitdaging in de bergen, of meer houdt van het vlakke landschap langs de kust. Het Duitse landoppervlak bestaat voor maar liefst 35% uit beschermde natuurgebieden, waaronder 16 nationale parken, 15 UNESCO-Biosfeerreservaten en 104 natuurparken. Dat het wandelplezier in Duitsland al meteen over de grens begint, bewijst Noordrijn-Westfalen.


Langeafstandswandelaars kunnen hun hart ophalen op de 154 kilometer lange Rothaarsteig in het Sauerland, een van de mooie bosrijke gebieden van Duitsland, of op de 313 kilometer lange Eifelsteig, die van Aken naar Trier loopt. De Kneippwanderweg Olsberg biedt vermoeide wandelaars verlichting in een van de natuurlijke voetenbaden. En wie echt dicht bij huis wil blijven volgt tijdens de grensoverschrijdende wandelroute Schwalmbruch de rivier de Schwalm aan Nederlandse en Duitse zijde van de grens.



CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...