Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 26-06-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

NBTC tekent overeenkomst tijdens Italiaans staatsbezoek

NBTC tekent overeenkomst tijdens Italiaans staatsbezoek
Vorige week donderdag hebben NBTC Holland Marketing en de Italiaanse touroperator Girolibero een overeenkomst getekend in aanwezigheid van Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima tijdens het staatsbezoek in Italië. Onderdeel van deze overeenkomst is de gezamenlijke ontwikkeling en de promotie van een route rondom de thema’s fietsen en culinair, met als doel de Italiaanse bezoekers in toenemende mate te spreiden door heel Nederland.


Het koningspaar is sinds afgelopen dinsdag op staatsbezoek naar Italië, daarbij werd ook een bezoek gebracht aan Milaan. Italië staat op de vijfde plek in de top 10 van het aantal inkomende bezoekers naar Nederland en vormt daarmee een belangrijk herkomstland. In 2016 kwamen er 528.000 Italiaanse bezoekers naar ons land.


Intentieovereenkomst NBTC en Girolibero

De verwachting is dat het mondiale reisverkeer de komende jaren toeneemt, waaronder ook het aantal Italiaanse bezoekers. Met de HollandCity-strategie richt NBTC zich op ruimte en richting geven aan deze verwachte groei. "De intentieovereenkomst tussen NBTC en Girolibero is daarom enorm van belang. Ruim 60% van de Italiaanse bezoekers brengt een bezoek aan Amsterdam en door het toenemend aantal bezoekers willen we ze juist uitnodigen om de ook minder drukke plekken van Nederland te bezoeken. De samenwerking met Girolibero is voor ons dan ook een goede stap richting de toekomst om Italianen ook op andere plekken van ons land te ontvangen”, aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC.


Fietsroute met culinaire tint

Met de ondertekening van de intentieovereenkomst bieden Girolibero en NBTC gezamenlijk een nieuwe fietsroute aan die elke dag een culinair element bevat, variërend van kaasmarkt tot vishaven. De introductie van de nieuwe fietsroute, de zogeheten Bicigusto, wat ‘fietsen met smaak´ betekent, stimuleert Italiaanse bezoekers om kennis te maken met de voor de Italiaan nog onbekende plekken van ons land en eveneens met de Nederlandse keuken.

Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, italie, spreiding

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...