Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 26-06-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

NBTC tekent overeenkomst tijdens Italiaans staatsbezoek

NBTC tekent overeenkomst tijdens Italiaans staatsbezoek
Vorige week donderdag hebben NBTC Holland Marketing en de Italiaanse touroperator Girolibero een overeenkomst getekend in aanwezigheid van Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima tijdens het staatsbezoek in Italië. Onderdeel van deze overeenkomst is de gezamenlijke ontwikkeling en de promotie van een route rondom de thema’s fietsen en culinair, met als doel de Italiaanse bezoekers in toenemende mate te spreiden door heel Nederland.


Het koningspaar is sinds afgelopen dinsdag op staatsbezoek naar Italië, daarbij werd ook een bezoek gebracht aan Milaan. Italië staat op de vijfde plek in de top 10 van het aantal inkomende bezoekers naar Nederland en vormt daarmee een belangrijk herkomstland. In 2016 kwamen er 528.000 Italiaanse bezoekers naar ons land.


Intentieovereenkomst NBTC en Girolibero

De verwachting is dat het mondiale reisverkeer de komende jaren toeneemt, waaronder ook het aantal Italiaanse bezoekers. Met de HollandCity-strategie richt NBTC zich op ruimte en richting geven aan deze verwachte groei. "De intentieovereenkomst tussen NBTC en Girolibero is daarom enorm van belang. Ruim 60% van de Italiaanse bezoekers brengt een bezoek aan Amsterdam en door het toenemend aantal bezoekers willen we ze juist uitnodigen om de ook minder drukke plekken van Nederland te bezoeken. De samenwerking met Girolibero is voor ons dan ook een goede stap richting de toekomst om Italianen ook op andere plekken van ons land te ontvangen”, aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC.


Fietsroute met culinaire tint

Met de ondertekening van de intentieovereenkomst bieden Girolibero en NBTC gezamenlijk een nieuwe fietsroute aan die elke dag een culinair element bevat, variërend van kaasmarkt tot vishaven. De introductie van de nieuwe fietsroute, de zogeheten Bicigusto, wat ‘fietsen met smaak´ betekent, stimuleert Italiaanse bezoekers om kennis te maken met de voor de Italiaan nog onbekende plekken van ons land en eveneens met de Nederlandse keuken.

Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, italie, spreiding

CELTH



||| Nieuws |||

15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
15/07/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs stroomlijnt registratie tot leadgeneratie
Koninklijke Jaarbeurs bundelt haar krachten met het internationale eventmanagementplatform Visit by GES. Met deze stap brengt de Utrechtse evenementenorganisatie al haar registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie onder in één centraal platform.
15/07/25
Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio's Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
14/07/25
Frieslands museumnacht 2025 'Als sterren vallen'
Op zaterdag 27 september 2025 beleeft Friesland de vierde editie van Museumnacht FRL. Het thema is 'Als sterren vallen'. Dit is de enige provinciebrede museumnacht in Nederland.
14/07/25
Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.