Geplaatst op: 23-06-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Hoe Brabant zich met 20 iconen in de nacht internationaal op de kaart zet

Hoe Brabant zich met 20 iconen in de nacht internationaal op de kaart zet
VisitBrabant organiseert voor de tweede keer samen met 24 Brabantse iconen het evenement BrabantNacht. Met deze (inter)nationale PR-campagne op initiatief van VisitBrabant en in samenwerking met Provincie Noord-Brabant, zetten zij Brabant nationaal én internationaal nog beter op de kaart. De campagne start al deze maand en beleeft haar hoogtepunt op 23 september met 20 bijzondere nachtelijke arrangementen. Lees hier wat de eerste editie tot een succes maakte en de learnings.

"Tijdens BrabantNacht openen musea, natuur- en attractieparken hun deuren en laten steden zich van hun meest avontuurlijke kant zien. Zij bezorgen bezoekers een bijzondere avond en tonen journalisten uit binnen- en buitenland wat Brabant te bieden heeft. De provincie kan zo meer mensen verleiden om naar Brabant te komen voor een dagje uit, een weekend weg of een vakantie. Dat is dan weer goed voor de economie.”


Bert Pauli, gedeputeerde Economie en Internationalisering


Twintig bijzondere evenementen op unieke locaties
Op 23 september 2017 biedt BrabantNacht twintig bijzondere arrangementen op unieke locaties in Brabant tijdens de meest mysterieuze en spannende uren van de dag. Het event maakt onderdeel uit van een campagne die start op 22 juni om de Nederlandse, Vlaamse en Duitse toerist te laten zien dat Brabant heel veel te bieden heeft voor een meerdaags verblijf gedurende het hele jaar. Tijdens BrabantNacht openen de iconen van Brabant hun deuren, voor een unieke ervaring tijdens de magie van de nacht. Zo ga je met een zaklamp op Safari in Beekse Bergen of op expeditie in een riolenstelsel van Bergen op Zoom. Je beleeft de magie van Raveleijn na sluitingstijd in de Efteling. Je stapt letterlijk in de wereld van Van Gogh of bezoekt per fiets Graphic Matters ‘by night’ in Breda. Je ontwerpt in één nacht een designstuk in Eindhoven, laat je verrassen door culturele highlights in Tilburg of dompelt je onder in de Urban Culture van Helmond. Je beleeft een onvergetelijke nacht in Nationaal Park de Biesbosch of geniet van een bezoek aan het Museumkwartier ‘after hours’ in ‘s-Hertogenbosch.

"Na een succesvolle eerste editie zijn we trots op deze enorme bereidheid tot samenwerking in 2017. Hiermee wordt de ambitie om BrabantNacht jaarlijks te herhalen én groter te maken werkelijkheid. Op deze manier kunnen steeds meer leisure-ondernemers aanhaken en staat Brabant straks gegarandeerd op de bucketlist van de (inter)nationale toerist.”


Heleen Huisjes, directeur VisitBrabant


Innovatie centraal in internationale contentcampagne
In de maanden voorafgaand aan 23 september en ook in de maanden daarna wordt een uitgebreide (inter)nationale contentcampagne ingezet, bedacht in samenwerking met Scheepens. Innovatie staat hierbij centraal. Zo wordt 360 graden geluid & VR-animatie ingezet voor een intense belevingspreview van BrabantNacht. Met specifieke content per partner zetten de iconen hun communicatiekanalen in om samen zoveel mogelijk consumenten te bereiken. Ook Eindhoven Airport en Bavaria verbinden zich aan de gezamenlijk doelstelling om Brabant als bestemming (inter)nationaal steviger op de kaart te zetten en zetten hun kanalen in. De grote Brabantse vervoersmaatschappijen Arriva en Hermes trakteren reizigers onder de naam Bravo op een ‘Golden Seat-campagne’ en Omroep Brabant, De Persgroep en Audax nemen hun rol in de nationale communicatie. NBTC Holland Marketing richt zich op de Belgische en Duitse toerist en dit jaar werkt VisitBrabant nog intensiever samen met (inter)nationale bloggers, vloggers en andere influencers.
 
Initiatief
BrabantNacht is een initiatief van VisitBrabant in samenwerking met Breda, Safaripark Beekse Bergen (Libéma), Bergen op Zoom, Nationaal Park de Biesbosch, Eindhoven, de Efteling, Helmond, ’s-Hertogenbosch, Provincie Noord-Brabant, Tilburg en Van Gogh Brabant. Daarnaast haken Bavaria, Bravo (Hermes & Arriva), Eindhoven Airport, Designlabs EKWC & Social Label, Gulbergen24 (Dierenrijk Nuenen en Golfclub de Gulbergen), CHV-Noordkade in Veghel, Omroep Brabant, de Persgroep, Ticketsplus, Audax (Vriendin) en NBTC Holland Marketing aan.

Trefwoorden: marketing, noord-brabant, evenementen, regiomarketing

CELTH




||| Nieuws |||

20/08/25
Exclusief voor leden
Kleine groei verre bestemmingen nazomer 2025
Hoewel de top 5 nazomerbestemmingen bij touroperator de VakantieDiscounter ongewijzigd blijft (Spanje, Turkije, Griekenland, Egypte en Italië), zijn binnen de overige bestemmingen duidelijke verschuivingen zichtbaar. Plus nog een paar interessante reistrends.
20/08/25
Van Oord bouwt Naïa Island Dubai
Het Nederlandse bedrijf Van Oord heeft een contract verworven voor het aanleggen van het kunstmatige eiland Naïa Island Dubai, een nieuwe ontwikkeling vlak voor de kust van Jumeirah.
19/08/25
Booking.com berekent voorlopig commissie over laag btw-percentage
Booking.com merkt de onrust in de markt van hotels door de komende btw-verandering van 9 naar 21%. D...
19/08/25
Aanmelden Duurzame KampeerAwards
De Duurzame KampeerAwards zetten bedrijven in het zonnetje die de kampeerbranche verduurzamen. Of het nu gaat om een innovatief kampeermiddel, een natuurvriendelijke kampeerplek of een slim concept dat de sector verder helpt. Aanmelden voor deze awards kan nog tot 29 augustus.
19/08/25
Exclusief voor leden
Programma B&B Vol liefde stimuleert boekingen
Nederlandse Bed & Breakfasts doen deze zomer goede zaken, blijkt uit de nieuwste cijfers van Bedandbreakfast.nl. Het aantal reserveringsaanvragen op de website ligt deze zomer 13% hoger ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
19/08/25
Wat is een creditcard en hoe werkt het?
Een creditcard is een handig financieel instrument dat je in staat stelt om aankopen te doen zonder direct geld uit te geven. In plaats daarvan leen je tijdelijk geld van de bank, dat je later terugbetaalt. Dit biedt niet alleen gemak, maar ook een zekere mate van financiële vrijheid. Veel mensen gebruiken een creditcard voor online aankopen, vakanties of onverwachte uitgaven.
19/08/25
Exclusief voor leden
Rol accountant verandert
Jaarlijks zitten veel recreatiebedrijven met hun accountant om tafel. De rol van de accountant veran...
18/08/25
Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...