Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-06-2017
Auteur: Marc Gerlings

294.000 bezoekers voor Trix

294.000 bezoekers voor Trix
Foto: Naturalis

Sinds 10 september 2016 was de tentoonstelling T. rex in Town in Naturalis te zien. Tyrannosaurs rex Trix blijkt al snel een enorme publiekstrekker te zijn. Bezoekers gingen ruim 66 miljoen jaar terug in de tijd, kwamen levensechte dinorobots tegen, konden zelf dinobotten opgraven en stelden hun vragen direct aan wetenschappers. 293.914 bezoekers kwamen kijken.


T. rex Trix nu naar Salzburg
Na Leiden, gaat T. rex Trix nu eerst naar Salzburg, waar ze vanaf 23 juni 2017 te bezoeken is. Daarna is Trix van 8 november 2017 tot en met 26 februari 2018 te bezichtigen in het science museum CosmoCaixa, in Barcelona. Van 11 juni 2018 tot en met 15 september 2018 staat het skelet in het Muséum National d’Histoire Naturelle in Parijs. Het 66 miljoen jaar oude skelet zal nog meer locaties aandoen, de laatste onderhandelingen vinden hier nog over plaats. In 2019 komt Trix weer terug naar Leiden. Dan is de verbouwing van Naturalis klaar en opent het prachtige nieuwe museum de deuren. Trix krijgt uiteraard een ereplaats.


Je wordt onderzoeker

Van 6 juni t/m 23 juni bouwt Naturalis aan het zomerprogramma en is het museum geheel gesloten. Vanaf 24 juni kunnen bezoekers weer terecht in het entreegebouw van Naturalis voor het programma Op expeditie met Naturalis en is er veel te zien, te doen en te ontdekken. Bezoekers kruipen in de huid van echte onderzoekers en ervaren en leren van alles over de natuur (In het juninummer van Recreatie & Toerisme vind je een artikel over waarom Naturalis voor deze tentoonstelling samenwerkt met meerdere Nationale Parken). Ook toont Naturalis, uniek in Nederland, ‘s werelds beste natuurfoto’s van het afgelopen jaar in de tentoonstelling Wildlife Photographer of the Year.


Partners

De bijdrage van de BankGiro Loterij en een goede samenwerking met vele partners zoals onder andere KLM Cargo, Leiden Marketing, Albert Heijn, NS en de vele sponsoren vanT. rexmaakten de tentoonstelling T. rex in Town mogelijk.
Trefwoorden: dino, tentoonstelling, attractie

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...