Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-05-2017

Nationaal Congres Citymarketing haalt Anne Stenros naar Nederland

Nationaal Congres Citymarketing haalt Anne Stenros naar Nederland
Anne Stenros

Op maandag 12 juni 2017 vindt in het ATLAS Theater in Emmen de tiende editie plaats van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC).Het congres, dat wetenschap, overheid en bedrijfsleven combineert en verbindt, is inmiddels een traditie geworden op het gebied van citymarketing. Met sprekers van kaliber en mogelijkheden om met collega’s uit het hele land ervaringen uit te wisselen is het NCC door en voor de branche. Wetenschappelijke, bestuurlijke en praktische invalshoeken komen aan bod en er worden tips en adviezen gegeven over de opzet van beleid en organisatie.


Thema: Fans van je stad

Het NCC 2017 heeft als thema "Fans van je stad”. Citymarketing drijft op de aanbevelingen van mensen in je omgeving; een bestemming wordt sociaal opgebouwd en uitgedragen. Inwoners, ondernemers en bezoekers delen ervaringen, foto’s en verhalen over hun favoriete stad, simpelweg omdat zij er trots op zijn. Maar hoe worden zij ambassadeurs van je stad en hoe kun je daar als citymarketeer op inspelen?


Sprekers
De onderstaande sprekers zijn betrokken bij het plenaire deel en de vijf parallelsessies.

Anne Stenros, City of Helsinki

Anne Stenros is Helsinki’s eerste Chief Design Officer (CDO). Als CDO is Anne verantwoordelijk voor Helsinki Lab, een 3-jarig project met als doel de inrichting van de stad beter af te stemmen op gebruikers en behoeften. In haar keynote speech vertelt Anne over het integrale proces om scenario’s te ontwikkelen die citymaking en citymarketing ingrjipend zullen veranderen.


Peter Kentie, Eindhoven365

Peter Kentie is managing director van Eindhoven 365 (EHV365), de citymarketingorganisatie van de regio Eindhoven. Het doel is het merk Eindhoven te managen met een focus op de kernkwaliteiten van de regio: design, technologie en kennis. De organisatie is verantwoordelijk voor projecten als Glow light festival, Remember September en vorig jaar 125 jaar Philips.


Eline Faber, Gemeente Emmen

Eline Faber werkt sinds 2010 als adviseur directiestaf en is o.a. verantwoordelijk voor het regiomarketingbeleid van de gemeente Emmen. Zij werkt niet alleen intensief samen met Stichting Marketing Regio Emmen, maar ook met alle beleidsterreinen van de gemeente, zodat het creëren van de trots van Emmenaren een gezamenlijk doel is en blijft van zowel inwoners, bedrijven, ambtenaren en bestuurders.


Martijn Peschke, Amsterdam Marketing

Martijn Peschke is senior marketeer consumer marketing bij Amsterdam Marketing, de citymarketingorganisatie van Amsterdam. Op deze afdeling is Martijn verantwoordelijk voor de marketingstrategie en -campagnes met een focus op cultuur en lokale inwoners, zoals de Last Minute Ticket Shop, 24H Amsterdam en Summer of Amsterdam gericht op festivals in de stad.


Bram Jonkheer, Blauw Research

Bram Jonkheer is managing partner bij marktonderzoeksbureau Blauw Research. Blauw’s missie is organisaties succesvol(er) te maken door informatie over menselijk gedrag in verschillende markten en landen te analyseren en deze vervolgens om te zetten in nieuwe kansen. Voor en met klanten op zoek naar klantgerichte successen. Dat noemt Blauw Creativing Positive Change.


Jaimy Carpaij, Insiders

Jaimy Carpaij is online consultant, gespecialiseerd in SEO en SEA, bij Insiders, een persoonlijk full service internetbureau. Tijdens haar sessie deelt zij informatie over de voordelen van het delen van technologie, data, kennis en cijfers. Aan de hand van een benchmark van de statistieken van steden en streken geeft Jaimy tips en vertelt zij ons wat wij kunnen leren van al deze data.

Nieuw: Personality of the year

De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) wordt jaarlijks uitgereikt aan "de beste citymarketing gemeente van Nederland” van het afgelopen jaar. Deze prestigieuze trofee wordt uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing. Net als voorgaande edities zijn er twee categorieën: gemeenten tot 120.000 inwoners en gemeenten 120.000+ inwoners.

Nieuw dit jaar is de titel "Citymarketing Personality of the Year” voor natuurlijke personen en rechtspersonen die het afgelopen jaar van bijzondere betekenis zijn geweest voor de citymarketing, beeldvorming en uitstraling van een stad of gemeente.


Topics:Marketing
Trefwoorden: citymarketing, congres

CELTH



||| Nieuws |||

17/07/25
Exclusief voor leden
Kom je in aanmerking voor regeling Kunst Erfgoed Festival?
Organiseer je een festival, biënnale/triënnale of vergelijkbaar evenement gericht op beeldende kunst en/of erfgoed? Of wil je beeldende kunst en/of erfgoed tonen binnen een andersoortige context, zoals een pop- of theaterfestival? Misschien kom je in aanmerking voor een bijdrage Kunst Erfgoed Festival van Mondriaan Fonds.
17/07/25
easyJet boekt sterke winstgroei in derde kwartaal 2025 en blijft optimistisch over toekomst
Luchtvaartmaatschappij easyJet heeft in het derde kwartaal achter de rug met meer winst, capaciteit en bezetting.
16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.