Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-05-2017

Nationaal Congres Citymarketing haalt Anne Stenros naar Nederland

Nationaal Congres Citymarketing haalt Anne Stenros naar Nederland
Anne Stenros

Op maandag 12 juni 2017 vindt in het ATLAS Theater in Emmen de tiende editie plaats van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC).Het congres, dat wetenschap, overheid en bedrijfsleven combineert en verbindt, is inmiddels een traditie geworden op het gebied van citymarketing. Met sprekers van kaliber en mogelijkheden om met collega’s uit het hele land ervaringen uit te wisselen is het NCC door en voor de branche. Wetenschappelijke, bestuurlijke en praktische invalshoeken komen aan bod en er worden tips en adviezen gegeven over de opzet van beleid en organisatie.


Thema: Fans van je stad

Het NCC 2017 heeft als thema "Fans van je stad”. Citymarketing drijft op de aanbevelingen van mensen in je omgeving; een bestemming wordt sociaal opgebouwd en uitgedragen. Inwoners, ondernemers en bezoekers delen ervaringen, foto’s en verhalen over hun favoriete stad, simpelweg omdat zij er trots op zijn. Maar hoe worden zij ambassadeurs van je stad en hoe kun je daar als citymarketeer op inspelen?


Sprekers
De onderstaande sprekers zijn betrokken bij het plenaire deel en de vijf parallelsessies.

Anne Stenros, City of Helsinki

Anne Stenros is Helsinki’s eerste Chief Design Officer (CDO). Als CDO is Anne verantwoordelijk voor Helsinki Lab, een 3-jarig project met als doel de inrichting van de stad beter af te stemmen op gebruikers en behoeften. In haar keynote speech vertelt Anne over het integrale proces om scenario’s te ontwikkelen die citymaking en citymarketing ingrjipend zullen veranderen.


Peter Kentie, Eindhoven365

Peter Kentie is managing director van Eindhoven 365 (EHV365), de citymarketingorganisatie van de regio Eindhoven. Het doel is het merk Eindhoven te managen met een focus op de kernkwaliteiten van de regio: design, technologie en kennis. De organisatie is verantwoordelijk voor projecten als Glow light festival, Remember September en vorig jaar 125 jaar Philips.


Eline Faber, Gemeente Emmen

Eline Faber werkt sinds 2010 als adviseur directiestaf en is o.a. verantwoordelijk voor het regiomarketingbeleid van de gemeente Emmen. Zij werkt niet alleen intensief samen met Stichting Marketing Regio Emmen, maar ook met alle beleidsterreinen van de gemeente, zodat het creëren van de trots van Emmenaren een gezamenlijk doel is en blijft van zowel inwoners, bedrijven, ambtenaren en bestuurders.


Martijn Peschke, Amsterdam Marketing

Martijn Peschke is senior marketeer consumer marketing bij Amsterdam Marketing, de citymarketingorganisatie van Amsterdam. Op deze afdeling is Martijn verantwoordelijk voor de marketingstrategie en -campagnes met een focus op cultuur en lokale inwoners, zoals de Last Minute Ticket Shop, 24H Amsterdam en Summer of Amsterdam gericht op festivals in de stad.


Bram Jonkheer, Blauw Research

Bram Jonkheer is managing partner bij marktonderzoeksbureau Blauw Research. Blauw’s missie is organisaties succesvol(er) te maken door informatie over menselijk gedrag in verschillende markten en landen te analyseren en deze vervolgens om te zetten in nieuwe kansen. Voor en met klanten op zoek naar klantgerichte successen. Dat noemt Blauw Creativing Positive Change.


Jaimy Carpaij, Insiders

Jaimy Carpaij is online consultant, gespecialiseerd in SEO en SEA, bij Insiders, een persoonlijk full service internetbureau. Tijdens haar sessie deelt zij informatie over de voordelen van het delen van technologie, data, kennis en cijfers. Aan de hand van een benchmark van de statistieken van steden en streken geeft Jaimy tips en vertelt zij ons wat wij kunnen leren van al deze data.

Nieuw: Personality of the year

De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) wordt jaarlijks uitgereikt aan "de beste citymarketing gemeente van Nederland” van het afgelopen jaar. Deze prestigieuze trofee wordt uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing. Net als voorgaande edities zijn er twee categorieën: gemeenten tot 120.000 inwoners en gemeenten 120.000+ inwoners.

Nieuw dit jaar is de titel "Citymarketing Personality of the Year” voor natuurlijke personen en rechtspersonen die het afgelopen jaar van bijzondere betekenis zijn geweest voor de citymarketing, beeldvorming en uitstraling van een stad of gemeente.


Topics:Marketing
Trefwoorden: citymarketing, congres

CELTH




||| Nieuws |||

14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...