Riksja verandert drastisch merkstrategie
Slimmer gebruik merk voor online
Het merk Zomerzin met daarin het logo van Riksja. Afbeelding: Riksja Reisorganisatie Riksja Travel heeft besloten de merknaam te gaan versterken en zal daarom de merknaam ‘Riksja’ op alle bestemmingen doorvoeren. Sites die eerder namen droegen als Thailandonline, Zuid-Afrikaonline of Costa Ricaonline gaan vanaf nu door het leven als Riksja Thailand, Riksja Zuid-Afrika en Riksja Costa Rica.
Klant kent Riksja niet goed genoeg "We hebben ruim zeventien jaar gewerkt met onze ‘online’ sites, zoals wij ze noemen”, vertelt Fenny Breek, managing partner van Riksja Travel. "In die tijd hebben we een stevig fundament neergezet met ruim veertig bestemmingen wereldwijd, het Riksja Kids-label voor reizen met kinderen en het Zomerzin-label voor avontuurlijke reizen binnen Europa. Maar we merken dat onze reizigers vaak de naam van Riksja Travel als overkoepelende reisorganisatie niet kennen, zelfs al zijn ze met ons op reis geweest. En ze hebben ook niet altijd door dat als ze met Cubaonline op reis gaan, dat dezelfde reisorganisatie is als toen ze een jaar eerder met Indonesiëonline reisden.”
Riksja kijkt naar Coolblue Riksja ziet dat het belangrijk is om wel de expertise op de landensites te waarborgen, maar toch één merk uit te dragen. Het volgt daarin in de voetsporen van andere bedrijven, die eerder al een soortgelijke merkstrategiewijziging >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
|
|
13/06/25
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
|
13/06/25
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
|
13/06/25
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
|
13/06/25
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
|
13/06/25
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
|
13/06/25
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
|
12/06/25
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
|
12/06/25
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.
|
|
19/06/25
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
|