Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-04-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Ook kampeerders willen tarieven en beschikbaarheid op site camping

Ook kampeerders willen tarieven en beschikbaarheid op site camping
De meeste Nederlanders (61%) die op zoek zijn naar een kampeervakantie zijn daar zo’n tien dagen mee bezig. Nog eens zo’n vijftien procent doet daar zelfs dubbel zo lang over. Meest storend zijn campings zonder actuele beschikbaarheid en tarieven. Na de boeking zijn kampeerders erg geïnteresseerd in de natuur- en cultuuropties in de buurt. Dit blijkt uit een onderzoek onder 4.000 kampeerders, uitgevoerd door Campingnavigator.com, het grootste Europees online campingplatform.


Toch worden veel Nederlanders niet gelukkig van een lange online speurtocht. Bijna één vijfde is het zoeken al beu na een uur. Nog eens tien procent verliest het humeur na een dag en zo’n 16% na een paar dagen. Daarentegen valt meer dan vijftig procent (56%) nóóit op tegenzin te betrappen bij de online informatiepuzzel naar de juiste kampeerbestemming.


Websites zonder actuele beschikbaarheid zijn storend
Veel Nederlanders hebben vaak al een redelijk vastomlijnd idee op welk soort camping zij willen bivakkeren. Bijna de helft bezoekt slechts vooraf zo’n twee tot maximaal vijf websites. Bijna één derde heeft wel nog meer informatie nodig en klikt op zo’n tien sites. Als meest storend worden campingwebsites zonder actuele beschikbaarheid en tarieven ervaren. Overigens blijkt het vooral de man te zijn die de kampeervakantie uitzoekt (58%)


Knagende twijfel keuze camping

Nederlanders zijn erg onzeker over hun uiteindelijke kampeerbestemming. Eenmaal geboekt knaagt bij het overgrote deel de twijfel of de camping zal voldoen aan de vakantieverwachtingen. Daarom laat zo’n veertig procent zich ook nog eens adviseren door familieleden en checkt bijna eenzelfde aantal (38%) de reviews van deze bestemming. Slechts één derde (34%) is zeker van zijn zaak en ervan overtuigd dat ze de juiste keuze hebben gemaakt.


Ná de boeking kruipt meer dan de helft nog eens één à twee uur achter de computer voor informatie over activiteiten in de buurt. Vooral natuur (85%) en cultuur (54 %) mogen zich verheugen in de belangstelling. De mogelijkheid tot shoppen in de buurt van camping is voor een kwart van de kampeerders van groot belang.


Over campingnavigator.com

Campingnavigator.com, voorheen Kosmos Campingwijzer, is al meer dan dertig jaar toonaangevend op de Nederlandse kampeermarkt. Sinds de eerste papieren campinggids in 1983, is Campingnavigator uitgegroeid tot een Europees online platform met ruim 7.900 campings. Campingnavigator verbindt kampeerders en campings bij het vinden van de ideale kampeerlocatie en accommodatie. Campings worden jaarlijks bezocht en geïnspecteerd door eigen Campingnavigators. Stuk voor stuk kampeerders in hart en nieren. Zij weten als geen ander wat een kampeerder drijft.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, boekingsproces

CELTH



||| Nieuws |||

15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
15/07/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs stroomlijnt registratie tot leadgeneratie
Koninklijke Jaarbeurs bundelt haar krachten met het internationale eventmanagementplatform Visit by GES. Met deze stap brengt de Utrechtse evenementenorganisatie al haar registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie onder in één centraal platform.
15/07/25
Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio's Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
14/07/25
Frieslands museumnacht 2025 'Als sterren vallen'
Op zaterdag 27 september 2025 beleeft Friesland de vierde editie van Museumnacht FRL. Het thema is 'Als sterren vallen'. Dit is de enige provinciebrede museumnacht in Nederland.
14/07/25
Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
14/07/25
850 vrijwilligers klaar voor wandelaars Vierdaagse
Opnieuw staan ruim 850 vrijwilligers van het Rode Kruis klaar om wandelaars te helpen op de 107de Nijmeegse 4Daagse. Bijna 400 blaarbehandelaars zullen de komende dagen duizenden blaarbehandelingen uitvoeren, met maar één doel: zorgen dat zoveel mogelijk wandelaars de finish halen.