Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-04-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Tweede boetiek-hotel voor Thomas Cook

Tweede boetiek-hotel voor Thomas Cook
Touroperator Thomas Cook opent op het Griekse eiland Kos haar tweede boetiek-hotel. Het hotel ligt ten noorden van de kustplaats Marmari aan een lang zandstrand.


Het 100-kamers tellende hotel is het tweede Casa Cook lifestyle hotel van de Thomas Cook Group. De architectuur, het interieur en de stijl zijn gebaseerd op het concept; laid-back living. Elk van deze boetiek-hotels kan rekenen op een originele ligging en ontwerp.


Succesvol eerste hotel

De opening van een tweede Casa Cook hotel volgt op de succesvolle lancering van het eerste Casa Cook hotel op Rhodos, vorig jaar zomer. Terwijl Casa Cook op Rhodos alleen door volwassenen bezocht kan worden is Kos ontworpen om ook te voldoen aan de wensen van families met kinderen die op zoek zijn naar een ontspannen vakantie zonder actief kinderprogramma.


Slow tourism

Geïnspireerd op de traditionele kubistische bouw die overal op de Griekse eilanden te vinden is, hebben architect Ilias Mastrominas en zijn team bij Lambs and Lions design een mix van ‘huizen’ met één en twee verdiepingen gecreëerd die zijn samengevoegd tot een klein dorpje. De zachte grijs tinten steken mooi af tegen de Mediterrane tuinen en patio’s. Dit verhoogt de kalme sfeer voor de gasten terwijl een web aan kleine paadjes en pleintjes de verschillende delen van het hotel met elkaar verbindt. Dit moedigt gasten aan het langzaam aan te doen en te genieten van de rust van het eiland leven.


Elegante eenvoud aan het strand

Tot leven gebracht door Michael Schickinger, Creative Director van Lambs and Lions, en Interior Designer, Annabell Kutucu is alles binnen Casa Cook geïnspireerd op de visie van een smaakvol en simpel leven aan het strand. Het meubilair simpele lijnen die in contrast staan met ruwe, natuurlijke textuur en exotische, handgemaakte accessoires. Elke gast die in het hotel verblijft moet in staat gesteld worden om alles van zich af te laten glijden en te genieten.



Toevluchtsoord van stijl en comfort

Het ontwerp van de kamers draagt bij aan de warme, uitnodigende sfeer binnen de vijf verschillende kamertypes die in Casa Cook op Kos aangeboden worden. Deze variëren van tweepersoonskamers tot Villa Suites. Alle kamers zijn voorzien van een ruime veranda of terras en een regendouche, minibar, gratis WiFi, airconditioning en luxe kokosmatrassen voor de perfecte nachtrust. Junior Suites zijn voorzien van een additionele ‘huiskamer’ en een tuin met zwembad die alleen gedeeld hoeft te worden met maximaal twee aangrenzende kamers. De ruime Suites en Villa Suites hebben een privé zwembad en een Mediterrane tuin voor het ultieme genot.


Eigen Beach Club

Het strand is de thuisbasis van het hotel en herbergt de allereerste Casa Cook Beach Club – ook geopend voor gasten van buiten het hotel waardoor optimaal kan worden genoten van muzikaal omlijstte, onvergetelijke zonsondergangen.


Zandstrand

Het witte zandstrand en de lage duinen liggen direct bij het hotel, wat zorgt voor optimaal genot van de zon. Het hotel is uitgerust met ligstoelen en pergola’s en ligt aan een langzaam aflopend zandstrand waardoor het ook ideaal is voor gezinnen met kinderen.


Creëer je eigen ervaring

Het Casa Cook concept is gecreëerd om reizigers hun eigen vakantie ervaring te laten maken. Ongeacht of ze daarbij kiezen voor relaxen bij het zwembad of het ontdekken van de natuurlijk schoonheid van de nabije zandduinen of verder weggelegen bergen. Dagelijks aangeboden activiteiten zijn paddle boarding, paardrijden op het strand en yoga lessen op het terras. Het hotel is voorzien van een state-of-the-art fitness, een indoor pool en een wellness gedeelte waar gasten kunnen genieten van de sauna, een hammam, massages en beauty behandelingen waarbij lokale kruiden en natuurlijke producten gebruikt worden.



Trefwoorden: reisbranche, hotels, griekenland

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...