Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-03-2017
Auteur: Marc Gerlings

Bloemen voor woonbootbewoners Amsterdamse grachten

Bloemen voor woonbootbewoners Amsterdamse grachten
Foto: Stromma Nederland
Je zal er maar wonen, aan een Amsterdamse gracht. Natuurlijk prachtig op het water in een van de mooiste steden. Je krijgt ook honderdduizenden toeristen langs je ramen. Als dank voor de goede samenwerking geeft rondvaartrederij Stromma Nederland jaarlijks bloemen aan de woonbootbewoners.

Niet alleen toeristen genieten hiervan tijdens een rondvaart; de ruim 5.000 woonbootbewoners doen dit 365 dagen per jaar en zien aan hun horizon veel rondvaartboten voorbij toeren. Directie en medewerkers van Stromma Nederland gingen afgelopen zaterdag met open sloepen de rondvaartroutes af om bewoners op en rond de grachten in de bloemetjes te zetten.

Onder vlag Stromma
Al enkele jaren een traditie en dit jaar voor het eerst namens Stromma Nederland; het bedanken van de grachtenbewoners voor het delen van de Amsterdamse wateren. Dit gebeurt bij aanvang van het toeristenseizoen, een datum die gepaard gaat met de opening van Keukenhof. CEO Peter Duwel zegt hierover: "Dit jaar voeren we voor het eerst onder de Stromma vlag. Het uitdelen van de tulpen was niet alleen een dankjewel, maar ook een nieuwe kennismaking, want Joachim Koch is net aangetreden als Commercieel Directeur en we vinden het van groot belang om de dialoog aan te gaan met de vaste bewoners van de grachten. Dat is goed gelukt. De reacties op onze bloemenhulde – bossen tulpen uiteraard - waren wederom buitengewoon vrolijk en positief”.


Stromma Nederland - voorheen Canal Company – die grote waarde hecht aan schoon, stil en duurzaam ondernemen, spreekt op deze manier haar dank uit voor het delen van de grachten.

Foto: Stromma Nederland.
Trefwoorden: rondvaart, toerisme, Amsterdam, balans, drukte in de stad

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...