Geplaatst op: 23-03-2017

Grootste plannen voor t Hilgelo

Grootste plannen voor t Hilgelo
De drie Winterswijkers zijn een crowdfundactie gestart om recreatiegebied 't Hilgelo in de Achtehoek tot een succesvolle toeristische en recreatieve trekpleister te maken. Een aquapark, BLOB en beachclub moeten van het gebied een regionale trekker maken.

Het initiatief komt van Jeroen Schreurs, Wouter Beijers en Jimmy Beijers die 't Hilgelo willen omtoveren tot één van de meest aantrekkelijke en hippe recreatiegebieden van Nederland. Onder andere door er Aquapark Winterswijk en Beachclub MEER te realiseren. Voor de financiering kiezen ze voor crowdfunding via Kapitaal Lokaal. Investeringen vanaf 100 euro zijn welkom.


Recreatieaanbod sluit niet meer aan

Het gaat niet zo goed met het 38 hectare grote recreatiegebied ‘t Hilgelo aan de rand van Winterswijk. Kwamen er tijdens hete zomers in het verleden jaarlijks vele bezoekers naar de voormalige zandwinning, nu valt het bezoekersaantal meestal veel lager uit. Belangrijke reden hiervoor is dat het recreatieaanbod op ‘t Hilgelo niet meer overeenkomt met de wens van de moderne consument.


t Hilgelo opschalen

Drie ambitieuze Winterswijkse ondernemers die midden in de samenleving staan, zien echter volop mogelijkheden voor het prachtige recreatiegebied. Om ‘t Hilgelo tot een succesvolle toeristische en recreatieve trekpleister te maken, moet het recreatieterrein volgens Jeroen Schreurs, Wouter Beijers en Jimmy Beijers meebewegen met de laatste trends in de markt. Eigenaar Leisurelands en de gemeente Winterswijk delen deze visie en ondersteunen ze ook.


Aquapark en Beachpark

Centraal binnen de opwaardering van recreatiegebied ‘t Hilgelo staan Aquapark Winterswijk en Beachclub MEER. Het aanbod aan recreatieve activiteiten dat hiermee wordt gepresenteerd, spreekt verschillende doelgroepen aan: een Wibit Aquapretpark voor de jongste kinderen, een spectaculaire BLOB voor de sensatiezoekende jeugd, varende terrassen voor de liefhebbers van het bourgondische leven, elektrische surfboards voor de sportieve recreant en een sfeervolle beachclub van waaruit de activiteiten op het water perfect kunnen worden gevolgd.




Crowdfundingproject

Met de realisatie van het aquapark en de beachclub, moet ‘t Hilgelo één van de meest aantrekkelijke en hippe recreatiegebieden van ons land worden en mensen uit de verre omtrek aantrekken. Om Aquapark Winterswijk en Beachclub MEER te kunnen realiseren, hebben de drie initiatiefnemers een financiering nodig van 100.000 euro. Hiervoor schakelden ze het nieuwe regionaal opererende crowdfundingplatform Kapitaal Lokaal in. Kapitaal Lokaal is het initiatief van Ruben Tank en Thijs van der Heijden uit Groenlo, tevens twee jonge en gedreven ondernemers.


Investeren al vanaf 100 euro

Ruben en Thijs vertellen: "Met Kapitaal Lokaal willen we MKB-ondernemers helpen om hun bedrijf te ontwikkelen en zo de economische ontwikkeling van de regionale economie een impuls te geven. De realisatie van een aquapark en beachclub op recreatiegebied ‘t Hilgelo past naadloos in deze doelstelling. Via ons kunnen mensen uit de regio investeren in dit bijzondere project. Vanaf 100 euro beleg je al in het initiatief op ‘t Hilgelo. Grote plus is, dat je als investeerder direct betrokken bent bij de ondernemer en zijn bedrijf, mogelijk zelfs klant wordt en je jezelf zeker ambassadeur voelt. Resultaat is dat de ondernemer zijn bedrijf ziet groeien en dat de geldverstrekker zijn investering ziet renderen.”


Wil je meer weten over de mogelijkheden om te investeren in het aquapark en de beachclub op ‘t Hilgelo? Ga dan naar www.kapitaallokaal.nl/projecten.

Link: https://kapitaallokaal.nl/projecten/beachclub-meer-aquapark-winterswijk/
Trefwoorden: dagrecreatie, recreatiegebieden, gelderland

CELTH



||| Nieuws |||

17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
17/12/25
Exclusief voor leden
Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
17/12/25
Elektrisch rijden is goedkoper dus maken we meer kilometers
Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.
17/12/25
Meer ouderen dan jongeren in Nederland
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...