Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-03-2017

Grootste plannen voor t Hilgelo

Grootste plannen voor t Hilgelo
De drie Winterswijkers zijn een crowdfundactie gestart om recreatiegebied 't Hilgelo in de Achtehoek tot een succesvolle toeristische en recreatieve trekpleister te maken. Een aquapark, BLOB en beachclub moeten van het gebied een regionale trekker maken.

Het initiatief komt van Jeroen Schreurs, Wouter Beijers en Jimmy Beijers die 't Hilgelo willen omtoveren tot één van de meest aantrekkelijke en hippe recreatiegebieden van Nederland. Onder andere door er Aquapark Winterswijk en Beachclub MEER te realiseren. Voor de financiering kiezen ze voor crowdfunding via Kapitaal Lokaal. Investeringen vanaf 100 euro zijn welkom.


Recreatieaanbod sluit niet meer aan

Het gaat niet zo goed met het 38 hectare grote recreatiegebied ‘t Hilgelo aan de rand van Winterswijk. Kwamen er tijdens hete zomers in het verleden jaarlijks vele bezoekers naar de voormalige zandwinning, nu valt het bezoekersaantal meestal veel lager uit. Belangrijke reden hiervoor is dat het recreatieaanbod op ‘t Hilgelo niet meer overeenkomt met de wens van de moderne consument.


t Hilgelo opschalen

Drie ambitieuze Winterswijkse ondernemers die midden in de samenleving staan, zien echter volop mogelijkheden voor het prachtige recreatiegebied. Om ‘t Hilgelo tot een succesvolle toeristische en recreatieve trekpleister te maken, moet het recreatieterrein volgens Jeroen Schreurs, Wouter Beijers en Jimmy Beijers meebewegen met de laatste trends in de markt. Eigenaar Leisurelands en de gemeente Winterswijk delen deze visie en ondersteunen ze ook.


Aquapark en Beachpark

Centraal binnen de opwaardering van recreatiegebied ‘t Hilgelo staan Aquapark Winterswijk en Beachclub MEER. Het aanbod aan recreatieve activiteiten dat hiermee wordt gepresenteerd, spreekt verschillende doelgroepen aan: een Wibit Aquapretpark voor de jongste kinderen, een spectaculaire BLOB voor de sensatiezoekende jeugd, varende terrassen voor de liefhebbers van het bourgondische leven, elektrische surfboards voor de sportieve recreant en een sfeervolle beachclub van waaruit de activiteiten op het water perfect kunnen worden gevolgd.




Crowdfundingproject

Met de realisatie van het aquapark en de beachclub, moet ‘t Hilgelo één van de meest aantrekkelijke en hippe recreatiegebieden van ons land worden en mensen uit de verre omtrek aantrekken. Om Aquapark Winterswijk en Beachclub MEER te kunnen realiseren, hebben de drie initiatiefnemers een financiering nodig van 100.000 euro. Hiervoor schakelden ze het nieuwe regionaal opererende crowdfundingplatform Kapitaal Lokaal in. Kapitaal Lokaal is het initiatief van Ruben Tank en Thijs van der Heijden uit Groenlo, tevens twee jonge en gedreven ondernemers.


Investeren al vanaf 100 euro

Ruben en Thijs vertellen: "Met Kapitaal Lokaal willen we MKB-ondernemers helpen om hun bedrijf te ontwikkelen en zo de economische ontwikkeling van de regionale economie een impuls te geven. De realisatie van een aquapark en beachclub op recreatiegebied ‘t Hilgelo past naadloos in deze doelstelling. Via ons kunnen mensen uit de regio investeren in dit bijzondere project. Vanaf 100 euro beleg je al in het initiatief op ‘t Hilgelo. Grote plus is, dat je als investeerder direct betrokken bent bij de ondernemer en zijn bedrijf, mogelijk zelfs klant wordt en je jezelf zeker ambassadeur voelt. Resultaat is dat de ondernemer zijn bedrijf ziet groeien en dat de geldverstrekker zijn investering ziet renderen.”


Wil je meer weten over de mogelijkheden om te investeren in het aquapark en de beachclub op ‘t Hilgelo? Ga dan naar www.kapitaallokaal.nl/projecten.

Link: https://kapitaallokaal.nl/projecten/beachclub-meer-aquapark-winterswijk/
Trefwoorden: dagrecreatie, recreatiegebieden, gelderland

CELTH



||| Nieuws |||

19/06/25
Vrijwilligers erfgoed en natuur krijgen waardering
Onder het motto ‘Handen uit de mouwen!’ werd zaterdag in vestingstad Hellevoetsluis de Provinciale Vrijwilligersdag 2025 feestelijk geopend door gedeputeerden Anne Koning en Meindert Stolk. De jaarlijkse bijeenkomst zette de duizenden vrijwilligers in het erfgoed en groen van Zuid-Holland in het zonnetje.
19/06/25
Exclusief voor leden
BRO wordt Movares
"De naam BRO gaat verdwijnen en dat doet wel pijn", meldt de directie van BRO. "We gaan met 10 afzonderlijke bedrijven samen het nieuwe Movares vormen."
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.
17/06/25
Exclusief voor leden
Pocketpark Houthavens Botanique open
Prinses Margarita opende in de Amsterdamse Houthavens het Houthavens Botanique. Dit groene pocketpark, een samenwerking van Heren2, Boomkwekerij Ebben en Erwin Stam Tuinstudio, benadrukt het belang van groenbeleving.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.