Geplaatst op: 22-03-2017
Auteur: Marc Gerlings

Turkije naar Baltus Communications

Turkije naar Baltus Communications
Links Aygen Senem Arslan – interim counsellor van het verkeersbureau en rechts Marcel Baltus van Baltus Communications.

Het in toerisme gespecialiseerde PR-bureau Baltus Communications is door het Turks Nationaal verkeersbureau gekozen om vanaf maart 2017 de public relations op de Nederlandse markt te verzorgen. Naast aandacht voor strandvakanties zal het communicatiebureau zich ook richten op andere aspecten waaronder kunst en cultuur, grote evenementen, wintersport, gastronomie en actief Turkije zoals wandelen en mountainbiken.

Eigenaar van het bureau Marcel Baltus gaat in op de spanningen met Turkije: "In de wetenschap dat toerisme verbroedert, pakken wij de handschoen op om deze prachtige en veelzijdige vakantiebestemming positief onder de aandacht te brengen van de Nederlandse vakantieganger.”


Ook Istanbul als stedentripbestemming zal een van de promotionele speerpunten zijn. Istanbul is een van de 24 steden die participeren op de European City Breaks Press Event die het PR-bureau op dinsdag 4 april in Amsterdam organiseert.


900.000 Nederlanders

In 2016 ontving Turkije 906.333 Nederlandse toeristen en staat hiermee op de vierde plaats in de Europese ranking na Duitsland, Engeland en Bulgarije. Het totaal aantal buitenlandse toeristen bedroeg afgelopen jaar ruim 23 miljoen, die meer dan 15 miljard US dollar uitgaven. Toerisme is van wezenlijk belang voor Turkije, 600.000 Turken zijn werkzaam in de reissector en indirect groeit dat aantal uit naar ruim 2,2 miljoen, volgens cijfers van de World Travel and Tourism Council. Ook voor veel reisorganisaties in Nederland is de bestemming een belangrijke inkomstenbron. "Een extra reden om onze schouders eronder te zetten”, stelt Baltus.


Baltus Communications was eerder werkzaam voor het Turks verkeersbureau van 2005 tot 2008.

Topics:Marketing
Trefwoorden: reizen, pr, marketing, Turkije

CELTH




||| Nieuws |||

19/08/25
Booking.com berekent voorlopig commissie over laag btw-percentage
Booking.com merkt de onrust in de markt van hotels door de komende btw-verandering van 9 naar 21%. D...
19/08/25
Aanmelden Duurzame KampeerAwards
De Duurzame KampeerAwards zetten bedrijven in het zonnetje die de kampeerbranche verduurzamen. Of het nu gaat om een innovatief kampeermiddel, een natuurvriendelijke kampeerplek of een slim concept dat de sector verder helpt. Aanmelden voor deze awards kan nog tot 29 augustus.
19/08/25
Exclusief voor leden
Programma B&B Vol liefde stimuleert boekingen
Nederlandse Bed & Breakfasts doen deze zomer goede zaken, blijkt uit de nieuwste cijfers van Bedandbreakfast.nl. Het aantal reserveringsaanvragen op de website ligt deze zomer 13% hoger ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
19/08/25
Wat is een creditcard en hoe werkt het?
Een creditcard is een handig financieel instrument dat je in staat stelt om aankopen te doen zonder direct geld uit te geven. In plaats daarvan leen je tijdelijk geld van de bank, dat je later terugbetaalt. Dit biedt niet alleen gemak, maar ook een zekere mate van financiële vrijheid. Veel mensen gebruiken een creditcard voor online aankopen, vakanties of onverwachte uitgaven.
19/08/25
Exclusief voor leden
Rol accountant verandert
Jaarlijks zitten veel recreatiebedrijven met hun accountant om tafel. De rol van de accountant veran...
18/08/25
Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.
18/08/25
Dagrecord voor stranden Leisurelands
Op 13 augustus trokken duizenden mensen naar de recreatiegebieden van Leisurelands. In totaal bezochten zo’n 180.000 mensen de Gelderse stranden – een absoluut dagrecord voor dit jaar.
18/08/25
Exclusief voor leden
Coosto biedt integratie Bluesky aan
Beheerplatform voor sociale media Coosto breidt zijn aanbod uit met een integratie van Bluesky, het snelgroeiende socialmediaplatform dat inzet op openheid, privacy en inhoudelijke interactie.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...