Geplaatst op: 20-03-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Themajaar Mondriaan tot Dutch Design prominent in New York Times

Themajaar Mondriaan tot Dutch Design prominent in New York Times
Foto: Gemeentemuseum Den Haag, Piet Mondriaan [1872-1944], Victory Boogie Woogie, 1942-1944 (New York). Bruikleen van ICN, Amsterdam.
Het themajaar Mondriaan tot Dutch Design heeft vorige week paginagroot in de New York Times gestaan in een toonaangevende rubriek. In het artikel in de rubriek ‘Special Museum’ besteedde de redactie aandacht aan de verschillende activiteiten die Nederland aanbiedt in het Mondriaan tot Dutch Design themajaar.


Maandelijks kiest de Amerikaanse redactie voor een speciaal onderwerp en het is NBTC gelukt om het verhaal rondom 100 jaar De Stijl, 100 jaar innovatie, te vertellen. Het artikel is ook online zichtbaar.


Jos Vranken erg blij

"We zijn enorm vereerd dat wij dit hebben bereikt met onze partners”, aldus Jos Vranken algemeen directeur NBTC Holland Marketing. "Het is geweldig voor de internationale zichtbaarheid, maar ook voor onze Nederlandse trots. In het verleden is gebleken dat als internationale media lovende artikelen schrijven over Nederland, de Nederlander het land ook met een ander oog bekijkt, waardeert en bezoekt. We denken dat dit ook geldt voor de internationale aandacht die we krijgen rondom het themajaar Mondriaan tot Dutch Design”.


Jaar werk voor NBTC-vestiging

De NBTC vestiging in Noord-Amerika heeft hard gewerkt om het themajaar in de krant te krijgen. Dat was een kwestie van lange adem, de eerste contacten over het artikel waren acht maanden geleden al. De Amerikanen waren vooral gecharmeerd van de vele locaties die in heel Nederland kunnen worden bezocht. Lees hier het blog van Briana Papa over de lange weg naar het artikel.


Perfect voorbeeld van HollandCity-strategie

NBTC zet vanuit de HollandCity-strategie samen met haar partners de komende jaren sterk in op spreiding van toerisme in ruimte en tijd en het verhogen van de waarde van de bezoeker. Het themajaar Mondriaan tot Dutch Design biedt daarvoor goede aanknopingspunten. De tentoonstellingen en evenementen vormen een mooie aanleiding voor mensen om ook minder bekende plekken en regio’s van Nederland te bezoeken.

Trefwoorden: cultuur, internationale marketing, themajaren, pr, inkomend toerisme, cultureel toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

20/06/25
Exclusief voor leden
Provincie Limburg schiet musea te hulp
De drie provinciale musea in Limburg krijgen hulp van de Provincie om hun stijgende kosten te kunnen betalen.
20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
20/06/25
Exclusief voor leden
Recreatief fietsen in de lift: ontspanning en gezondheid als belangrijkste drijfveren
Het recreatief fietsen in Nederland zit in de lift. Nederlanders maken jaarlijks in totaal 532 miljo...
20/06/25
Groei Nederlands toerisme in april 2025: autonome stijging én gunstige vakantiespreiding
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
19/06/25
Vrijwilligers erfgoed en natuur krijgen waardering
Onder het motto ‘Handen uit de mouwen!’ werd zaterdag in vestingstad Hellevoetsluis de Provinciale Vrijwilligersdag 2025 feestelijk geopend door gedeputeerden Anne Koning en Meindert Stolk. De jaarlijkse bijeenkomst zette de duizenden vrijwilligers in het erfgoed en groen van Zuid-Holland in het zonnetje.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
19/06/25
Exclusief voor leden
BRO wordt Movares
"De naam BRO gaat verdwijnen en dat doet wel pijn", meldt de directie van BRO. "We gaan met 10 afzonderlijke bedrijven samen het nieuwe Movares vormen."

||| Agenda |||

24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...