Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-03-2017
Auteur: Marc Gerlings

Recreatie & Toerisme maart verklapt campagnesucces en biedt de jongste branchecijfers

Recreatie & Toerisme maart verklapt campagnesucces en biedt de jongste branchecijfers

De eerste editie van Recreatie & Toerisme van 2017 is uit! Toerisme zit nog steeds in de lift maar door de onzekerheid over veiligheid en economie bij de consument vlakt de groei wel af. Die onzekerheid treft zelfs de vakanties van Nederlanders in eigen land. Welke trends ziet de redactie in de combinatie van cijfers van UNWTO, Eurostat, CBS en CVO? Nog een paar inspirerende voorbeelden van de inhoud.


Van FEC tot evenementenmonitor

# Hans van Leeuwen vertelt over de cijfers en filosofie van de Familiy Entertainment Centers in Nederland. De trend van alsmaar meer indoor speeltuinen loopt ten einde. Plaatsen waar horeca en attracties samen vermaak bieden, worden de renderende entertainment centers in de komende vijf jaar.

# Hoe komt het dat de campagne Mr Wings van Center Parcs succesvol is? We gingen op onderzoek uit. De campagne doet het goed en wordt in 2017 met enkele aanpassingen herhaald. Andres Neira de Back, marketing directeur Center Parcs verklapt het geheim van het succes. "De campagne scoort hoger dan de benchmark.”

# 6 wensen van de gast voor verblijfsaccommodaties. Als hotel of particuliere aanbieder kun je niet op al die wensen inspelen. Toch zie je voor 2017 wel een aantal gemeenschappelijke kenmerken waarop je klanten kunt binnenhalen. Deze 6 moet je weten en kun je vertalen naar je eigen accommodatie.


# GOfun op zijn kop. Het jongerenmerk van reisgigant Corendon liep niet lekker. Het was een van de leukste cases uit de afgelopen jaren voor marketing manager Martin de Boer. Eenvoudig was het niet maar waarschijnlijk is de weg omhoog voor GOfun gevonden. Een praktijkvoorbeeld in verandermanagement en het aanpassen van een reismerk.


# Scherp evenementen monitoren. Hoe vind je als middelgrote stad een plek voor jezelf binnen het steeds groter wordende evenementenaanbod in Nederland? In dit artikel voorbeelden uit de praktijk, met het evenementenaanbod in de gemeente Heerlen.

Voordeel lid zijn van Recreatie & Toerisme: volledige online toegang tot NRIT.nl
Dat zijn nog maar 5 voorbeelden van de inhoud van het eerste nummer van dit jaar. Zoals de leden gewend zijn, worden in de komende weken alle artikelen op NRITmedia.nl geplaatst. Ben je lid, dan kun je alles bekijken. Nog geen lid? Word vandaag nog lid van Recreatie & Toerisme en NRITmedia.nl en ontvang meteen een inlog voor het online platform NRITmedia.nl. Daarop verschijnen ook de artikelen van Recreatie & Toerisme, maar nog veel meer top vakinformatie. Veel artikelen zijn alleen beschikbaar voor leden. Met een abonnement op het blad combineer je mooi online en topinformatie uit het blad.


Trefwoorden: reizen, toerisme, marketing, management, marktonderzoek, beleid, ondernemen

CELTH



||| Nieuws |||

12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
03/06/25
Van Hooff voorzitter Talent Alliantie
Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Utrecht Talent Alliantie (UTA). Van Hooff volgt bestuursvoorzitter Hogeschool Utrecht Wilma Scholte op Reimer op.
02/06/25
Vlonderbrug ontsluit Everdinger Waarden
De Vlonderbrug, een nieuwe voetgangersbrug over de rivier de Lek in natuurgebied de Everdinger Waarden, is feestelijk geopend. Nu kunnen recreanten en inwoners uit de omgeving weer de benen strekken op een populaire wandelroute midden in de uiterwaarden, want de Vlonderbrug vervangt de oude trekpont die enkele jaren geleden werd verwijderd.
28/05/25
Exclusief voor leden
Fietsersbond wil overbodige paaltjes weg
Paaltjes op wegen en fietspaden zijn bedoeld om auto’s van het fietspad te houden, maar in de praktijk zorgen ze juist voor gevaar voor fietsers. Elk jaar raken duizenden fietsers gewond door een botsing met een paaltje. Daarom lanceert de Fietsersbond de Paaltjesmelder.