Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-03-2017

Zorgboerderij Buytenhof in Rhoon is Meest maatschappelijke uitje 2017

Zorgboerderij Buytenhof in Rhoon is Meest maatschappelijke uitje 2017
Foto: ANWB

Zorgboerderij De Buytenhof in Rhoon is vanmiddag tijdens een feestelijke bijeenkomst in het ANWB/FOX Theater in Hoofddorp uitgeroepen tot het Meest maatschappelijke uitje van 2017. Het is de prijs voor maatschappelijke betrokken ondernemers in de vrijetijdsbranche. Dit jaar werd voor het eerst een eigen uitreiking georganiseerd, los van de uitreiking Leukste uitje van Nederland in januari.


Ad Visser, eigenaar van Zorgboerderij De Buytenhof ontving gistermiddag de eerste prijs uit handen van Frits van Bruggen, hoofddirecteur van de ANWB. De tweede plaats is voor Stichting Vaarkracht uit Huizen en de derde plaats voor stichting Vier het Leven eveneens uit Huizen.


Waarom wint Zorgboerderij Buytenhof?
‘Zorgboerderij Buytenhof is niet alleen een hele leuke plek om te bezoeken, het is ook een werkplaats voor mensen met een verstandelijke beperking of psychosociale problemen. Zij draaien volwaardig mee in dit boerenbedrijf en leveren zichtbaar hun eigen, unieke bijdrage.’ De jury is daar erg over te spreken. Zorgboerderij Buytenhof laat hiermee zien dat iedereen meetelt in onze samenleving en dat zakelijk ondernemen en maatschappelijke betrokkenheid uitstekend hand in hand kunnen gaan.


De top drie van het ‘Meest Maatschappelijke uitje 2017’:

1.Zorgboerderij De Buytenhof in Rhoon

2.Stichting Vaarkracht in Huizen

3.Vier het Leven in Huizen



De ANWB vindt dat iedereen in Nederland erbij hoort en samen met anderen moet kunnen genieten van een leuk uitje. Als gast, of misschien zelfs als medewerker. Daarom is de ANWB in 2015 gestart met de verkiezing van het Meest maatschappelijke uitje van Nederland. Met deze prijs wil de ANWB mede namens de leden haar waardering uitspreken voor ondernemers die kwetsbare groepen bij hun bedrijfsvoering betrekken en maatschappelijk ondernemen binnen de vrijetijdsbranche stimuleren.
Trefwoorden: maatschappelijk, uitje, attractie, sociaal ondernemen, maatschappij

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Wandelnet lanceert Nabijheidsanalysetool
Wandelnet heeft samen met Movares voor heel Nederland per wijk in beeld gebracht wat de looptijd (in minuten) is tot groen, blauw en wandelroutes. De zogenaamde Nabijheidsanalysetool.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toerisme- en reissector roept Europarlementariërs op tot evenwichtige herziening van de Richtlijn Pakketreizen
Europese toerisme- en reissector verwelkomt de inspanningen van het Europees Parlement om de Richtlijn Pakketreizen (PTD) te herzien maar maakt zich wel zorgen over uitwerking daarvan.
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toeristische sector heeft grote impact op Nederlandse economie, werkgelegenheid en leefomgeving
De reis- en toerismesector van Nederland bevindt zich op een opmerkelijk groeipad en zal dit jaar naar verwachting volledig herstellen van de pandemie. Dat voorspelt de World Travel & Tourism Council (WTTC). Positief is dat veel inkomsten vanuit binnenlands toerisme komen en de sector veel banen creëert. Negatief is de hoge uitstoot en het gebruik van veel fossiele brandstoffen. Ook draagt de sector veel bij aan de overheidsfinanciën.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
22/05/25
easyJet blikt terug en gaat positief de zomer in
Luchtvaartmaatschappij easyJet verwacht een winstgroei voor het volledige boekjaar 2025. Dit is mede te danken aan een lichte verbetering van de resultaten in de winter en een toenemende vraag naar vluchten en vakanties in de komende zomer. easyJet Holidays gaat naar verwachting sterk groeien.
22/05/25
Geerte Udo nieuwe voorzitter Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme
Geerte Udo is per 1 augustus benoemd tot onafhankelijk voorzitter van de Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme (LRRT). Udo brengt ruime ervaring mee uit het publiek-private domein, onder meer als voormalig directeur-bestuurder van amsterdam&partners.

||| Agenda |||

26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...