Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-03-2017

TRENDCONGRES: Lokaal reizen: verhalen, vinden, verrassen en verbinden

Hugo van Donselaar, Campspace.com en Menno Heling, Where2bnb.com

TRENDCONGRES: Lokaal reizen: verhalen, vinden, verrassen en verbinden
Op het TRENDCONGRES Toerisme en Vrijetijd 2017 kun je kiezen uit achttien interessante sessies binnen zes thema’s. De komende weken presenteert elke dag een nieuwe spreker zich op het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Vandaag vertellen Hugo van Donselaar van Campspace.com en Menno Heling van Where2bnb.com waarom jij het TRENDCONGRES niet mag missen en wat hun boodschap aan jou is.


Menno Heling: ‘Toeristen verleggen hun aandacht steeds meer van de bekende hotspots naar het verhaal achter een plek, en willen zich het liefst voelen als een local. Genus Loci of Lieux de Mémoire kennen we al langer als begrippen, en toeristische organisaties gebruiken de bijzondere waarde van een te bezoeken locatie steeds beter om bezoekers te trekken, maar doen dat veelal nog steeds top down. Toeristen zoeken altijd naar een bijzondere beleving en verdieping van hun ervaring en willen die delen met hun vriendennetwerk, maar ook met de locals.’ Twee online platforms die ieder op geheel eigen wijze hierop inspelen zijn Campspace.com en Where2bnb.com.

 

Wat gaan Hugo van Donselaar Menno Heling vertellen?

In deze workshop presenteren de oprichters, Hugo van Campspace.com en Menno van Where2bnb.com, hun diensten, dagen elkaar uit op visie en missie, en gaan met de deelnemers in discussie over o.a. de mate van interactie tussen locals en bezoekers.


Campspace biedt een online marktplaats voor vraag naar en aanbod van unieke kampeerervaringen. Vanaf nu is elke achtertuin, balkon, dakterras en paleistuin een Campspace.


Where2bnb.com laat haar gebruikers zelf een wijk kiezen om te overnachten (in een bnb) op basis van verhalen die aansluiten bij persoonlijke interesse en passie. De vele verhalen van een buurt vormen de identiteit waar een bezoeker zich mee verbindt, en herhaaldelijk zal terugkeren.





 

Waarom moet je deze workshop bijwonen?

Als je wilt weten hoe je als kleine speler ook een plekje in de deeleconomie kunt veroveren door echt te delen, mag je deze sessie niet missen. Zeker niet als je iets wilt horen hoe belangrijk het is om een community op te bouwen rond je merk of je dienst.


Wie zijn de andere sprekers in thema Travel Tomorrow?

De presentatie van Hugo van Donselaar en Menno Heling valt binnen het thema Travel Tomorrow waar pioniers uit het werkveld laten zien hoe zij inspelen op de verwachtingen voor de toekomst. Andere sprekers binnen dit thema zijn Richtje Zeelenberg (Zeelenberg Architectuur) en Linda de Boer (Crisisplan).


Schrijf nu in voor het TRENDCONGRES en mist het evenement van het jaar niet!

Link: http://www.toerismecongres.nl/index.html#inschrijven
Trefwoorden: : trends, congres, nrit, nhtv, stenden, saxion, inholland, deeleconomie

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    14/07/25
    Frieslands museumnacht 2025 'Als sterren vallen'
    Op zaterdag 27 september 2025 beleeft Friesland de vierde editie van Museumnacht FRL. Het thema is 'Als sterren vallen'. Dit is de enige provinciebrede museumnacht in Nederland.
    14/07/25
    Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
    Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.
    14/07/25
    Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
    Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
    14/07/25
    850 vrijwilligers klaar voor wandelaars Vierdaagse
    Opnieuw staan ruim 850 vrijwilligers van het Rode Kruis klaar om wandelaars te helpen op de 107de Nijmeegse 4Daagse. Bijna 400 blaarbehandelaars zullen de komende dagen duizenden blaarbehandelingen uitvoeren, met maar één doel: zorgen dat zoveel mogelijk wandelaars de finish halen.
    11/07/25
    De fuik van nepadvertenties voor vakanties
    Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.
    11/07/25
    Bosbranden en hitte in zuidelijk Europa
    Het Rode Kruis waarschuwt vakantiegangers die dit weekend naar zuidelijk Europa trekken. De hulporganisatie roept mensen op om goed voorbereid met vakantie te gaan. Met flinke bosbranden en zeer hoge temperaturen in Frankrijk, Spanje, Griekenland en Turkije ligt een noodsituatie deze zomer op de loer.
    10/07/25
    Exclusief voor leden
    Madurodam opent grootste attractie ooit: De Windjager
    Madurodam in Den Haag heeft vandaag haar nieuwste en grootste overdekte attractie geopend: De Windjager. Deze innovatieve dark ride laat bezoekers op meeslepende wijze ervaren hoe Nederland al eeuwenlang de kracht van de wind benut.
    10/07/25
    RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
    Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.