Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-03-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Morgen: TRENDCONGRES 2017

Morgen: TRENDCONGRES 2017
Met twee keynotes, zeventien inspirerende sessies binnen zes thema's mag je het TRENDCONGRES Toerisme en Vrije tijd 2017 niet missen. Ruim 140 vakgenoten schreven zich al voor deze editie in die dit jaar in Breda bij NHTV wordt georganiseerd.


What’s Next in de toeristisch-recreatieve sector? Onze branche wordt dagelijks overspoeld door een tsunami aan trends, ontwikkelingen en nieuwe mogelijkheden. Grote vraag is welke strategische keuzes je moet maken en aan welke nieuwe kansen je voorrang moet geven. Op het nieuwe Trendcongres Toerisme en Vrije tijd 2017 geven we je de antwoorden op die vragen.


Keynote: Tom van 't Hek

Het plenaire programma wordt geleid door Tom van 't Hek, radiopresentator, voormalig tophockeyer en oud-bondscoach van het Nederlands dameshockeyelftal. Onder de titel Iedereen verandert, nu ik nog!  deelt hij zijn ervaring om mensen tot een topprestatie te brengen in een inspirerende keynote.


Keynote: Peter Rømer Hansen

Uit Denemarken halen we Peter Rømer Hansen, industry expert & strategic business developer. Hij gaat in zijn keynote The real edit value of tourism and leisure: a new scope dieper in op de trends in toerisme die hij signaleert en de implicaties daarvan voor organisaties en bedrijven. Peter Rømer Hansen heeft meer dan 20 jaar ervaring als strateeg voor zowel bedrijven als non-profit-organisaties en overheden in de gastvrijheidsindustrie. Hij helpt ze met het ontwikkelen van een nieuwe strategie gebaseerd op wereldwijde markttrends waarbij de wensen van de gasten van morgen centraal staan.



Ruim vijftien themasessies

In drie rondes van sessies van elk 60 minuten kunnen de deelnemers een keuze maken uit 17verschillende presentaties en workshops binnen zes thema's. Nog nooit eerder bood het TRENDCONGRES Toerisme en Vrijetijd zo’n breed scala aan verdiepende sessies. Per ronde kun je steeds uit minimaal vijf sessies kiezen.


1 | KRACHT VAN DE BESTEMMING

Hoe zorg je ervoor dat je stad of regio jij een trekpleister wordt en blijft? Wat is jouw onderscheidend vermogen voor zowel de binnen- als buitenlandse gast en hoe ga je met bezoekersdruk om als je wordt overlopen door toeristen? Wie bieden een prachtig palet aan echte cases.


Sessies:

1 Kunnen steden te succesvol zijn?: Jacques Vork, Inholland en Ko Koens, NHTV

2 Stop de Tinderficatie van Destination Marketing!: Paulus Emden Huitema en Ellen Honing, Identity Matching Academy

3 Dreams and Nightmares: Winners and Losers in Tourism Flows: Peter Singleton, Stenden


2 | TECHNOLOGIE & MARKETING

In de huidige maatschappij, en dus ook binnen toerisme en vrijetijd, horen we steeds meer termen als (big) data en virtual reality voorbij komen. Daarnaast zien we dat mensen, dus ook jouw klanten, steeds meer dingen online doen. Hoe kun je in jouw organisatie je voordeel doen met deze technologische ontwikkelingen? Wat is er mogelijk, nu en straks? En wat moet je ervoor doen of laten? Dit is je kans; blijf jij de concurrentie voor?


Sessies:

4 Zoveel data. En nu?: Mischa Beckers, Hogeschool Zeeland

5 Virtual Reality: Jessica Weber, NHTV

6 De online toerist: Erik Kroon, Leisure King


3 | NIEUWE BUSINESSMODELLEN

Hoe passend en toekomstgericht is jouw huidige businessmodel? Het consumentengedrag evolueert in sneltreinvaart, misschien wel sneller dan ooit tevoren. Het voortdurend aanpassen van je businessmodel is noodzakelijk om te kunnen blijven meedoen. De sessies binnen dit thema bieden je volop ideeën voor nieuwe formules. Na het congres stap je dus verantwoord op deze trein!


Sessies:

7 Business Model Canvas: Kansen verzilveren en laag hangend fruit plukken! Een uitdaging voor de toekomst: Herman Lier, NHTV

8 Geen groei zonder groen: Rob Berkers, Berkers advies en Marien Borgstein, Regio Rivierenland - STIRR

9 Nieuwe vormen van waardecreatie; voorbeelden vanuit de praktijk: Stefan Hartman, Stenden/ETFI


4 | INNOVATIEVE ONDERZOEKSMETHODEN

Weet jij hoe de consument de producten en diensten van je organisatie beleeft en ervaart? Hoe meet je hun emoties? Wat is hun beleving? En wat kan dit betekenen voor je verdienmodel? Wat zijn de economische consequenties hiervan? Actuele onderzoekers laten je zien waar voor jouw organisatie nog (veel) winst te behalen valt en waar de kansen liggen.


Sessies:

10 Neuromarketing and biometrics: The cutting edge in marketing and experience measurement: Ondrej Mitas & Marcel Bastiaansen, NHTV

11 De regionaal economische impacts van toerisme op detailhandel, en andere sectoren: Jeroen Klijs, NHTV

12 Van toekomstscenario's naar actie: design denken in praktijk: Wyb de Boer, Stenden University


5 | TRAVEL TOMORROW

Hoe ziet de reiziger van de toekomst eruit? Hoe ziet de nieuwe wooneconomie eruit? En wat maakt toeristische plekken kwetsbaar? Waar moet je als organisatie binnen deze sector nu al rekening mee houden? In deze parallelsessies laten pioniers uit het werkveld zien hoe zij inspelen op de verwachtingen voor de toekomst.


Sessies:

13 Lokaal reizen: vinden, verrassen en verbinden: Hugo van Donselaar, Campspace en Menno Heling, where2bnb

14 De nieuwe wooneconomie: Richtje Zeelenberg, Zeelenberg architectuur

15 Crisismanagment in de toeristische sector: Linda de Boer, Crisisplan


6 | DE NIEUWE TOERIST

Wie zijn jouw toekomstige gasten? Opkomende markten zijn onder andere de Chinese toeristen, millennials, minder validen, ouderen, nieuwe Nederlanders en internationale toeristen. De vraag is hoe je deze doelgroepen enthousiast krijgt voor jouw bedrijf of regio? Met bergen nieuwe inzichten over nieuwe doelgroepen ga je naar huis.


Sessies:
16 De Chinese Tourist: Ilja Kok, Coppier View en Gabriella Esselbrugge, De Dames van de Jonge
17 De kansen voor toegankelijk reizen: Veroniek Maat, Accessible Travel


Inschrijven:

Inmiddels hebben al 125 collega's zich voor het congres ingeschreven. Reserveer hier je ticket voor een inspirerende en leerzame dag op donderdag 23 maart 2017 in Breda.


Locatie en organisatie

Het congres wordt georganiseerd door NRIT Media, NHTV, Saxion, Inholland, Stenden en HZ. De editie 2017 vindt plaats bij NHTV in Breda aan de Mgr. Hopmansstraat 1.

Link: http://www.toerismecongres.nl/
Trefwoorden: congressen, toerisme

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH




    ||| Nieuws |||

    11/08/25
    Exclusief voor leden
    Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
    Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
    11/08/25
    Exclusief voor leden
    Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
    Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
    11/08/25
    Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
    Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
    11/08/25
    Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
    Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
    06/08/25
    Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
    In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
    06/08/25
    Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
    Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
    05/08/25
    Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
    Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
    05/08/25
    Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
    Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

    ||| Agenda |||

    27/08/25
    27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
    Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
    03/09/25 t/m 07-09-25
    03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
    In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
    11/09/25
    11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
    Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
    22/09/25
    22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
    De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
    01/10/25
    01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
    Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...