Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-02-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Impuls voor toerisme Scheveningen-Haven

Impuls voor toerisme Scheveningen-Haven
Het toerisme in Scheveningen-Haven krijgt een forse impuls. Onze branche lift mee op de investeringen in de visserij. Er komt een nieuw hotel, een Fish attractie en een betere aansluiting op de boulevard.


De gemeente Den Haag, VolkerWessels Vastgoed, United Fish Auctions (UFA) en de visbedrijven Simonis, Van der Zwan, Plugge Zeevis en Seafood Centre gaan samen 100 miljoen euro in het gebied investeren. VolkerWessels Vastgoed realiseert in totaal 85.000 vierkante meter aan nieuwbouw en renovatie.


Veel visgerelateerde investeringen

Met de investering komt meer nadruk te liggen op de economische functie van het de Scheveningen-Haven. De visserij krijgt een impuls met de renovatie van het karakteristieke visafslaggebouw, de uitbreiding van de visafslag, een nieuw onderkomen voor de KNRM en extra bedrijfsruimtes voor AZ Fisheries en VIS.



Flinke impuls voor toerisme

Naast de visserij krijgt ook het toerisme een flinke impuls aan het Noordelijk Havenhoofd. Simonis opent een nieuw restaurant. Een Fish attractie moet de beleving van de vis verder vergroten. Ook komen er een driesterrenhotel, hotelappartementen, een nieuwe parkeergarage en krijgt het gebied een volwaardige aansluiting op de boulevard.


Nieuw hotel

Onderdeel van de herontwikkeling is het ontwerp en de realisatie van een Inntel Hotel op de kop van het havenhoofd, waarbij deze markant het einde van de Scheveningse boulevard en de entree van de haven zal markeren. Het Inntel hotel zal met 227 kamers ca. 11.000 m2 BVO groot worden. Op de bovenste verdieping komt een wellness met binnenzwembad en dakterras.



Planning

Met de ondertekening van de gebiedsontwikkelingsovereenkomst kunnen de voorbereidingen van eerste bouwprojecten van start gaan. De daadwerkelijke bouwactiviteiten beginnen in 2018. De laatste oplevering staat gepland voor 2022.

Link: http://scheveningenisfish.com
Trefwoorden: zuid-holland, kusttoerisme, investeringen, hotels

CELTH



||| Nieuws |||

02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
30/06/25
Exclusief voor leden
RCN wordt verkocht aan Blackstone
RCN Vakantieparken wordt verkocht aan Exodus Bidco B.V., een SPV die indirect wordt gecontroleerd door fondsen gelieerd aan Blackstone. Partijen hebben aan de ACM toestemming gevraagd voor de overname