Geplaatst op: 20-02-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Impuls voor toerisme Scheveningen-Haven

Impuls voor toerisme Scheveningen-Haven
Het toerisme in Scheveningen-Haven krijgt een forse impuls. Onze branche lift mee op de investeringen in de visserij. Er komt een nieuw hotel, een Fish attractie en een betere aansluiting op de boulevard.


De gemeente Den Haag, VolkerWessels Vastgoed, United Fish Auctions (UFA) en de visbedrijven Simonis, Van der Zwan, Plugge Zeevis en Seafood Centre gaan samen 100 miljoen euro in het gebied investeren. VolkerWessels Vastgoed realiseert in totaal 85.000 vierkante meter aan nieuwbouw en renovatie.


Veel visgerelateerde investeringen

Met de investering komt meer nadruk te liggen op de economische functie van het de Scheveningen-Haven. De visserij krijgt een impuls met de renovatie van het karakteristieke visafslaggebouw, de uitbreiding van de visafslag, een nieuw onderkomen voor de KNRM en extra bedrijfsruimtes voor AZ Fisheries en VIS.



Flinke impuls voor toerisme

Naast de visserij krijgt ook het toerisme een flinke impuls aan het Noordelijk Havenhoofd. Simonis opent een nieuw restaurant. Een Fish attractie moet de beleving van de vis verder vergroten. Ook komen er een driesterrenhotel, hotelappartementen, een nieuwe parkeergarage en krijgt het gebied een volwaardige aansluiting op de boulevard.


Nieuw hotel

Onderdeel van de herontwikkeling is het ontwerp en de realisatie van een Inntel Hotel op de kop van het havenhoofd, waarbij deze markant het einde van de Scheveningse boulevard en de entree van de haven zal markeren. Het Inntel hotel zal met 227 kamers ca. 11.000 m2 BVO groot worden. Op de bovenste verdieping komt een wellness met binnenzwembad en dakterras.



Planning

Met de ondertekening van de gebiedsontwikkelingsovereenkomst kunnen de voorbereidingen van eerste bouwprojecten van start gaan. De daadwerkelijke bouwactiviteiten beginnen in 2018. De laatste oplevering staat gepland voor 2022.

Link: http://scheveningenisfish.com
Trefwoorden: zuid-holland, kusttoerisme, investeringen, hotels

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...