Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-01-2017

Korte culinaire route Vakantiebeurs

Korte culinaire route Vakantiebeurs
Foto: Jaarbeurs / Vakantiebeurs

Dit jaar biedt de Vakantiebeurs een korte culinaire route over de beursvloer. Bij 8 stands kun je gaan proeven. Leuk detail; het brengt je over de hele wereld.

1 Bij het USA Café (3.C055) krijg je een Snapple. Dat is een typisch Amerikaans drankje. Snapple wordt gemaakt ‘from the best stuff on earth' en bevat écht vruchtensap zonder conserveringsmiddelen. In de iconische glazen fles van 473 ml zijn er de vrolijke smaken Fruit Punch, Lemonade, Kiwi Strawberry, Mango, Lemon Iced Tea and Peach Iced Tea.


2 Dominicaans Republiek (4.C090) krijg je een zoet hapje genaamd tres leches. Dit is een cakeje gemaakt in drie verschillende soorten melk met meringue on top. Mmmmmmm.....


3 Bij het Grieks Verkeersbureau (7.A10) krijg je een shotje ouzo van Lesbos, met Griekse olijven.


4 Iran (8.A024) heeft een Iraanse soep genaamd ashop het menu staan. Een soep met een rijke textuur waaronder noedels, bonen, kruiden en bladgroente zoals spinazie of bietenscheuten. Gegarneerd met mint olie, krokante gefrituurde uienringen en zure kashk, een gefermenteerd product wat veel in het midden oosten gegeten wordt en erg lijkt op zure yoghurt. De noedels vertegenwoordigt volgens velen de vele paden in het leven. Het is een traditie om deze soep te serveren als iemand terug komt van een lange reis.


5 Het Duits Verkeersbureau (11.B076 )organiseert een Duitse wijnproeverij.Het Informatiebureau voor Duitse Wijn (DWI) nodigt je dan ook van harte uit om bij de Duitsland-stand in hal11 een heerlijke Duitse kwaliteitswijn te komen proeven.Laat je verrassen door de veelzijdigheid van Duitse wijn en drink een glaasje uit de beste Duitse wijnregio’s – speciaal voor jou geselecteerd door het DWI.

6 Ierland (11.F010), via House of Britain, neemt echte muffins mee. Hier weten ze hoe een echte muffin moet smaken. Deze heerlijke, luchtige muffin is een pure verwennerij voor bij de koffie of thee.

7 Op het Afrika-terras (Hal 2) geniet je van heerlijke boboti. Een typisch Afrikaans gerecht.

8 In Outfreeca (Hal 12) rooster je marshmallows, want als er iets past bij kamperen en het buitenleven dan is dit het wel.

Trefwoorden: Vakantiebeurs

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...