Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-01-2017
Auteur: Marc Gerlings

Eerste escape room reizen tijdens Vakantiebeurs

Eerste escape room reizen tijdens Vakantiebeurs
Foto: Jaarbeurs

Als eerste reisorganisatie van Nederland komt Riksja Travel met een eigen escape room. Het bedrijf zal bezoekers, op zoek naar avontuur, op de Vakantiebeurs opsluiten in een kist die de wereld rondreist. Door middel van sleutels, codes, aanwijzingen en het oplossen van raadsels kunnen de deelnemers ontsnappen.


Deelnemers kunnen zich gratis laten opsluiten op de stand van Riksja Travel op de Vakantiebeurs (12 t/m 15 januari 2017, standnummer 03.B113, Jaarbeurs Utrecht).


Escape room
Een escape room is een interactief spel waarbij een groep mensen in een kamer wordt opgesloten. Deelnemers moeten door middel van opdrachten de kamer binnen een bepaalde tijd proberen te verlaten. Het concept komt voort uit een computerspel, dat in populair werd in Hongkong en Japan en snel overwaaide naar de rest van de wereld. Het past bij de trend dat steeds meer mensen échte belevingen willen ondergaan.


Riksja Travel
De nadruk bij Riksja Travel ligt op ervaren, beleven en ontmoeten met respect voor natuur en cultuur. "Met een paard rijd je tussen de tabaksvelden van Cuba, stop je bij een sigarenboer en rol je je eigen sigaar”, legt oprichter Marius Appelman uit. "In Thailand slaap je in een communitylodge en krijg je de vrijheid om dorpjes in de omgeving te verkennen om te zien hoe de Thaise bevolking hier leeft. We werken net even anders dan anderen en nemen je mee op een reis naar het hart van je bestemming.”

Topics:Toerisme
Trefwoorden: escape, toerisme, reizen, vakantiebeurs

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...