Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-11-2016
Auteur: Marc Gerlings

Tilburg als travel trade partner bij Visit Brabant

Tilburg als travel trade partner bij Visit Brabant

De afgelopen twee jaar heeft marketingorganisatie VisitBrabant haar strategie uitgebouwd om meer mensen die van verder weg komen te verleiden voor een bezoek aan Brabant en ze te stimuleren langer te verblijven en meer te besteden. Reden voor de stad Tilburg om zich ook als Travel Trade partner bij VisitBrabant aan te sluiten.

Op woensdag 16 november ondertekenden Erik de Ridder, Wethouder van Tilburg, Pieter de Jong, directeur Citymarketing Tilburg, Heleen Huisjes, directeur VisitBrabant en Pim Sybesma, manager International Trade bij VisitBrabant op het Stadskantoor de partnerovereenkomst. Andere Travel Trade Partners zijn De Efteling, Eindhoven365, de gemeente ’s-Hertogenbosch, Het Noordbrabants Museum, Van Gogh Brabant, Libéma (Beekse Bergen) en Heusdens Buro voor Toerisme.


Mobiliseren van de touroperator markt
Via een uitgebreid traveltrade-programma interesseert VisitBrabant een groot netwerk van internationale pers, touroperators, cultuurverenigingen, busmaatschappijen, riviercruisemaatschappijen en andere organisatoren van vooral groepsreizen doorlopend voor het Brabantse vrijetijdsaanbod. VisitBrabant richt zich daarbij op de Brabantse Iconen en omarmt themajaren als Van Gogh (2015), Jheronimus Bosch (2016) en Mondriaan tot Dutch Design (2017). Dat leidt tot een groter bereik en een duidelijk onderscheidend vermogen in het internationale speelveld.


Erik de Ridder:"De samenwerking met VisitBrabant biedt ons de mogelijkheid om nog meer mensen kennis te laten maken met alles wat onze prachtige stad te bieden heeft."

Pieter de Jong: "Van oudsher is Tilburg een stad die zich steeds weer vernieuwt. Altijd in beweging. In ieder seizoen. Dat maakt het een verrassende stad die je wilt blijven ontdekken."

Veel cultuur in Tilburg
Tilburg is de stad die altijd in beweging is. Zeker op cultureel vlak. Denk aan de talrijke festivals, de Tilburgse Kermis, belangrijke musea als De Pont en het Textielmuseum en muziekpodia als 013 en Paradox. Bezoek de Spoorzone, de Piushaven, het dwaalgebied en de stadsparken.

Topics:Marketing
Trefwoorden: tilburg, citymarketing, toerisme, inkomend toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
15/07/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs stroomlijnt registratie tot leadgeneratie
Koninklijke Jaarbeurs bundelt haar krachten met het internationale eventmanagementplatform Visit by GES. Met deze stap brengt de Utrechtse evenementenorganisatie al haar registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie onder in één centraal platform.
15/07/25
Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio's Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
14/07/25
Frieslands museumnacht 2025 'Als sterren vallen'
Op zaterdag 27 september 2025 beleeft Friesland de vierde editie van Museumnacht FRL. Het thema is 'Als sterren vallen'. Dit is de enige provinciebrede museumnacht in Nederland.
14/07/25
Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.