Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 15-11-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Haags bloggershuis wint Marketing Innovatie Award 2016

Haags bloggershuis wint Marketing Innovatie Award 2016
Het Haagse bloggershuis heeft de Marketing Innovatie Award gewonnen voor beste marketing campagne in recreatie van 2016. Het huis is een enorm succes en heeft Den Haag al meer dan een miljoen views opgeleverd.


Op plaats twee en drie eindigden respectievelijk de campagne van Walibi voor de Duitse markt ‘Adrenalin ohne Ende’ en het nieuwe online kids platform efteling.com/kids van de Efteling.


Unieke media exposure

Het Haags bloggershuis werd in april dit jaar geopend aan het strand van Kijkduin. Reisbloggers en -vloggers uit binnen- en buitenland zijn er in het voor- en naseizoen welkom om Den Haag als een echte toerist te komen beleven. Het Haags Bloggershuis is een samenwerking tussen de exploitant van de standhuisjes en Den Haag Marketing. Inmiddels hebben 33 bloggers en vloggers uit binnen- en buitenland in het huis verbleven. Zij hebben meer dan 300 publicaties vanuit Den Haag en het huis verzorgd die meer dan een miljoen views hebben opgeleverd. Den Haag wil zich met het Bloggershuis als een veelzijdige stad voor toeristen profileren. Zo krijgen bloggers en vloggers een programma op maat aangeboden waardoor er veel verschillende doelgroepen worden aangesproken.


Veel waardering van de jury

De jury waardeerde onder andere de enorme media-aandacht die men met dit initiatief wist te creëren. Juryvoorzitter Ruud Steenhuisen: "Wat ons opviel is dat er enorm veel positieve artikelen in de media verschenen en bovendien dat er tal van reisblogs zijn gemaakt. Wij zijn van mening dat Den Haag zich hiermee zowel nationaal als internationaal op de kaart heeft weten te zetten.”


Waarom de Marketing Innovatie Award?

De Marketing Innovatie Award werd vorig jaar door Pleisureworld gelanceerd met als doel bedrijven in de vrijetijdsindustrie te belonen voor hun marketing inzet. Vorig jaar ging Expedia met reisblogger Daisy Scholte er met de prijs vandoor. Jurylid Susanne Giesbers: "Er zijn tegenwoordig zoveel marketingmiddelen beschikbaar en het is juist de kunst om het hele palet aan middelen optimaal in te zetten voor een groter klantenbereik en een hogere conversie. Ook dit jaar hebben alle genomineerden laten zien dat ze creatief zijn en met een duidelijke visie doelgericht hun doelgroep weten te bereiken.”

Jury 2016


Net als vorig jaar bestond de jury ook dit jaar uit diverse marketing experts: Martin van Kranenburg (o.a. Onlinebeinvloeden.nl), Patrick Mulder (Verkeersbureaus.info), Ruud Steenhuisen (Duitsland expert) en Susanne Giesbers (Pleisureworld).


Prijsuitreiking

De prijsuitreiking vond plaats tijdens de Nationale Netwerk Lunch dat dit jaar in het teken stond van de Vlaamse en Duitse Toerist. Meer informatie over de Marketing Innovatie Award is te vinden via http://pleisureworld.nl/awards

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, bloggen, vloggen, online marketing

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...