Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-11-2016
Auteur: Marc Gerlings

KLM terug weer naar Londen City en opent route Dublin

KLM terug weer naar Londen City en opent route Dublin

Na een onderbreking van bijna 8 jaar gaat KLM per februari 2017 weer vliegen op London City. KLM start met een dagelijkse vlucht en bouwt de frequentie in de weken daarna op tot vier vluchten per dag op werkdagen en één tot twee dagelijkse vluchten in het weekend. Op 2 november landde de eerste KLM Embraer 190 in Dublin. Een nieuwe route voor de luchtvaartmaatschappij in een land waar het toerisme groeit.


London City is de 17e bestemming in het Verenigd Koninkrijk en is de 79e Europese bestemming die KLM rechtstreeks vanuit Amsterdam uitvoert. London City, als zakendistrict, onderstreept het grote belang van het Verenigd Koninkrijk voor het netwerk van KLM.


Sterk Europees netwerk opbouwen
Boet Kreiken - Managing Director KLM Cityhopper: "KLM versterkt opnieuw haar Europese netwerk door weer zelf op London City te gaan vliegen. Vanaf nu kunnen passagiers ook op deze route genieten van alle voordelen van KLM services en digitale producten. De vluchtschema’s zijn zeer aantrekkelijk voor de zakelijke reiziger.”


De vluchten worden uitgevoerd door KLM Cityhopper met een Embraer 190, waarin plaats is voor 100 passagiers. Naast deze mogelijkheid, biedt KLM haar passagiers ook verschillende directe vluchten aan in samenwerking met CityJet, ook vanaf Rotterdam.

Naar Dublin
Op 2 november vond de officiële openingsvlucht naar Dublin plaats. Het toestel werd feestelijk onthaald op Dublin Airport. Bij aankomst wapperden de Nederlandse en Ierse vlag uit de cockpit.


"De toevoeging van Dublin aan het KLM-routenetwerk is wederom een bekrachtiging van continu investeren om de markt zo goed mogelijk te bedienen. Ierland heeft een zeer florerende economie en een sterk groeiend toerisme. De directe KLM-connectie geeft, naast de Dublin-Amsterdam route zelf, ook toegang tot KLM’s Europese en Intercontinentale netwerk. Dit alles met aantrekkelijke prijzen en een uitstekend vluchtschema,” meldt Boet Kreiken.
Trefwoorden: vliegen, strategie, luchtvaart

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...