Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-11-2016

Wie wordt de winnaar van de Marketing Innovatie Award 2016?

Wie wordt de winnaar van de Marketing Innovatie Award 2016?
De negen genomineerden voor de Marketing Innovatie Award 2016 zijn bekend. Deze awardis een initiatief van Pleisureworld en past binnen hun campagne om de marketing in de totale vrijetijdssector naar een hoger marketingniveau te tillen.


In het steeds groter wordende concurrentieveld van de vrijetijd is het strijden om de aandacht van de consument. De afgelopen jaren zien we dat er steeds meer aandacht komt voor ludieke acties en campagnes. Bedrijven in de leisure sector die daarmee het beste weten te scoren, maken sinds vorig jaar kans op de Marketing Innovatie Award. Onlangs werden de 9 genomineerden voor 2016 bekend gemaakt.

De genomineerden (in willekeurige volgorde):


Layover with a local

KLM introduceerde de ‘Layover with a local’ app. Reizigers die tijdens een overstap langer dan 6 uur op Schiphol moeten wachten, krijgen de kans om met een local Amsterdam te verkennen. De reiziger krijgt de treinreis en het eerste drankje in een Amsterdams café gratis, terwijl de local, die zich vrijwillig aan kan melden, de reiziger mee kan nemen om Amsterdam te bekijken. Een nieuwe stap in marketing om een destinatie te promoten en tevens KLM als een social airline neer te zetten. https://www.youtube.com/watch?v=825xE9Il4Ws


Bloggershuis Den Haag

Eind maart werd het eerste bloggershuis van Nederland geopend: een speciaal strandhuis voor reisbloggers en -vloggers uit binnen- en buitenland. Midden in de natuur, tussen zee en duinen en toch slechts een half uur verwijderd van alle attracties die de stad te bieden heeft. Gedurende het strandseizoen is dit bloggershuis open voor bloggers en vloggers uit alle windstreken. Het strandhuisje is publicitair een groot succes met meer dan 300 publicaties en ruim 100.000 interacties. http://denhaag.com/nl/blog


Adrenalin ohne Ende

Walibi Holland besloot deze zomer op de Veluwe reclame te maken, specifiek gericht op de Duitse toerist. Er reden namelijk vijf bussen in de regio rond met daarop de tekst ‘Adrenalin ohne Ende’; de Duitse variant van #HARDGAAN. Walibi Holland is zich al langer bewust van de Duitse toerist. Naast de busreclame had Walibi een Duitse radiospot en een online campagne met video in de deelstaat Nordrhein Westfalen lopen. https://www.walibi.nl/nl/persberichten/adrenalin-ohne-ende-walibi-holland-richt-zich-op-duitse-markt


BrabantNacht

Tijdens de eerste editie van BrabantNacht op 17 september werkten acht iconen uit Brabant (Efteling, Safaripark de Beekse Bergen, Van Gogh Brabant, ’s-Hertogenbosch, Tilburg, Breda, Eindhoven, Nationaal Park de Biesboch en Provincie Noord-Brabant) samen om Brabant nationaal en internationaal op de kaart te zetten. Die partners hebben op eigen initiatief en vanuit eigen financiering, ieder een bijzonder arrangement samengesteld, met een exclusief aantal plekken. De Nacht is ook gekozen om meerdaags verblijf te stimuleren. BrabantNacht is een initiatief van Visitbrabant. www.visitbrabant.nl


SnapTravellers bij WOW air

De IJslandse lowcost luchtvaartmaatschappij WOW air gaf haar Snapchat-account drie maanden uit handen aan de vier meest originele, creatieve en interessante Snapchatters. Deze zogenaamde SnapTraveller mochten WOW-bestemmingen bezoeken en hun reiservaringen delen via social media. Www.snaptraveler.wowair.com


Share the Vibe

In januari 2016 lanceerde Eindhoven een nieuwe merkcampagne Share the Vibe. Daarbij werden beeldmakers uit de stad gevraagd om hun visie op Eindhoven te geven. Eindhoven365 heeft in feite haar merk, de drie vibes, aan videokunstenaars gegeven en die mochten er vrijelijk wat mee doen. De campagne sluit goed aan bij het citymarketingbeleid van Eindhoven dat nieuwsgierig wil maken en aansluit in de tijd van contentmarketing en social media. www.eindhoven.video


Kusttram Toeristisch Limburg

Toerisme Limburg vzw pakt uit met een opvallend charmeoffensief aan de Belgische Kust. De rest van het jaar pendelt er een ‘Limburgse kusttram’ tussen Knokke en De Panne. Die moet lokale bewoners, dag- en verblijfstoeristen inspireren om een vakantie in Limburg te boeken. "Limburg is het hele jaar door een ideale dichtbijbestemming. Waar beter die boodschap overbrengen dan aan de Belgische Kust, waar de mensen openstaan voor nieuwe vakantieprikkels”, zegt Igor Philtjens, gedeputeerde van Toerisme, Cultuur en Erfgoed én voorzitter van Toerisme Limburg vzw. www.toerismelimburg.be


Online platform voor kids

De Efteling heeft een nieuwe en meertalige digitale omgeving speciaal gericht op kinderen gelanceerd: www.efteling.com/nl/kids Deze vrolijke en reclamevrije website voor kids is een veilige omgeving waar kinderen zich altijd en eindeloos kunnen vermaken met content van het pretpark. In de nieuwe kindvriendelijke omgeving kunnen kinderen aan de hand van hun favoriete bewoner van park in Kaatsheuvel, zoals Pardoes, Jokie of Roodkapje met veel beeld, grote knoppen en weinig tekst de wereld van de Efteling ontdekken. www.efteling.com/nl/kids


Rijksmuseum campagne #hierteekenen

We kijken tegenwoordig snel, vluchtig, oppervlakkig. We zijn snel afgeleid. Het zou mooi zijn als we ietsje beter kijken. Daarom is Het Rijksmuseum de campagne #hierteekenen gestart, waarmee men iedereen uitnodigt tekenend de museumzalen in te gaan. Om de missie te ondersteunen kwam het museum met een TV commercial die is mogelijk gemaakt door hoofdsponsor ING. www.rijksmuseum.nl/nl/hierteekenen


De prijsuitreiking van de Marketing Innovatie Award 2016

Ook dit jaar is er een professionele jury die zich in de komende weken over de genomineerden buigt: Martin van Kranenburg (betrokken bij o.a. Micazu – Vakantie Boulevard en grondlegger van TravelNext), Patrick Mulder (verkeersbureaus.info), Ruud Steenhuisen (Pleisureworld International) en Susanne Giesbers (auteur van het boek Innovatie in Marketing). De prijsuitreiking vindt plaats op maandag 14 november tijdens de Nationale Netwerk Lunch op de vakbeurs Welcome te Gorinchem van 14 t/m 16 november 2016.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, awards

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...