Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-10-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Otravo beloond voor gezonde en snelle groei

Otravo beloond voor gezonde en snelle groei
Otravo mag zich Gazelle 2016 noemen. Die titel is uitgeroepen door het FD voor snel groeiende en gezonde bedrijven van Nederland.


Otravo is zeker niet de enige FD Gazelle in Nederland. Gazellen worden gerangschikt naar regio en vervolgens ingedeeld in drie omzetklassen: omzetklasse klein (€ 100.00 tot € 2.000.000), middelgroot (€ 2.000.000 tot € 30.000.000) en groot (€ 30.000.000 of meer). Elke omzet klasse heeft een eigen gouden, zilveren en bronzen winnaar. Naast de noemer FD Gazelle van 2016 dingt Otravo dan ook mee naar de titel Gouden Gazelle in de regio West.


Criteria

Bedrijven die zich een van de FD Gazellen mogen noemen moeten in een periode van drie jaar minimaal 20% omzetgroei hebben gerealiseerd, in het laatste jaar geen negatief resultaat boeken en financieel gezond zijn. Of een bedrijf financieel gezond is wordt bepaald op basis van de verhouding van het eigen vermogen tot het balanstotaal, de verhouding van de schulden tot het eigen vermogen en het werkkapitaal.


"We zijn ontzettend trots op de titel FD Gazelle 2016 en de groei die wij de afgelopen periode hebben doorgemaakt. We kijken dan ook uit naar de prijsuitreiking op 22 november.”


Raymond Vrijenhoek, CEO Otravo


FD Gazellen

De FD Gazellen en de FD Gazellen Awards is een jaarlijks terugkerend initiatief van het FD en Company.info. Middels de awards wil het dagblad snel groeiende Nederlandse bedrijven onder de aandacht brengen en ondernemerschap stimuleren.


Over Otravo

Otravo is een online reisorganisatie en vooral bekend van merken als Vliegtickets.nl, Schipholtickets.nl en WTC. Dit jaar werd nog de Scandinavische online reisorganisatie Flygstolen overgenomen en wil het bedrijf groeien in België. Daar werd onlangs nog een country manager aangenomen.

Link: https://fd.nl/events/gazellen/
Trefwoorden: reisbranche, online, touroperator, vliegtickets

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...