Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-10-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Haags Bloggershuis genomineerd voor Grand Prix Contentmarketing Awards

Haags Bloggershuis genomineerd voor Grand Prix Contentmarketing Awards
Het Haags Bloggershuis van Den Haag Marketing en HaagseStrandhuisjes is genomineerd voor de Grand Prix Awards. Het strandhuisje is publicitair een groot succes met meer dan 300 publicaties en ruim 100.000 interacties.


De Grand Prix zijn de prijzen voor contentmarketing waarbij de nadruk wordt gelegd op strategie, uitvoering en resultaat. Met een totaal van 190 cases kent de Grand Prix Content Marketing 2016 dit jaar een recordaantal inzendingen. Op donderdag 17 november zullen tijdens de feestelijke uitreikingsavond in DeFabrique te Maarssen de beste contentmarketing cases van het afgelopen jaar uit de Benelux bekend gemaakt worden.


Twee nominaties

Het Bloggershuis is genomineerd in twee categorieën. In de categorie Non Profit neemt het Bloggershuis het op tegen de campagne Aan de weg timmeren voor Rijkswaterstaat en Ga voor Goed Goud. In de categorie Beste Marketing PR Campagne zijn de tegenstanders Bouwputtoerisme in Hasselt en PR-strategie Kneppelhout & Korthals


Over het initiatief Haags Bloggershuis

In april 2016 opende Den Haag het eerste bloggershuis van Nederland, aan het Haagse strand van Kijkduin. Het is een speciaal strandhuis voor reisbloggers en -vloggers uit binnen- en buitenland. Daarmee was Den Haag de eerste stad in Nederland die ter promotie een huis ter beschikking stelde aan de reispers. Doel van het bloggershuis is om de positionering van stad aan zee meer kracht bij te zetten. Het bloggershuis is een gezamenlijk initiatief van Den Haag Marketing en HaagseStrandhuisjes.


Veel publicaties

Het bloggershuis heeft volgens Marco Esser, directeur Den Haag Marketing de afgelopen maanden veel ‘blogambassadeurs’ opgeleverd voor de stad Den Haag. "Met meer dan 300 publicaties in de vorm van enthousiaste verhalen, mooie beelden, video’s en posts over Den Haag als toeristische bestemming zijn een paar miljoen mensen bereikt. Ook waren er meer dan 100.000 interacties. Voor ons is het project daarom al een groot succes. Het is mooi dat onze gezamenlijke inspanningen nu ook beloond worden met een nominatie voor een marketingprijs.”

Link: http://grandprixcm.nl/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, bloggen, vloggen, online marketing

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...