Geplaatst op: 10-10-2016

Michiel van der Schaaf coördinator citymarketing Zilverstad

Michiel van der Schaaf coördinator citymarketing Zilverstad

Michiel van der Schaaf is benoemd tot de nieuwe coördinator citymarketing van Zilverstad Marketing. Van der Schaaf blijft daarnaast directeur van het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug en Vallei.


Met de benoeming van de nieuwe coördinator wil het bestuur van Stichting Schoonhoven Zilverstad de marketing van Schoonhoven en de regio in een volgende fase brengen.


Michiel van der Schaaf

Michiel van der Schaaf was eerder verantwoordelijk voor de marketing van Arnhem, Gouda en Utrecht en bekleedde managementfuncties bij onder meer Delta Lloyd, Nuon en de Rabobank. Van der Schaaf blijft naast zijn nieuwe parttime functie in de Krimpenerwaard ook directeur van het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug en Vallei, de in 2015 gestarte gebiedsmarketingorganisatie van zeven gemeentes op de Utrechtse Heuvelrug en in de Gelderse Vallei.


Nieuwe mogelijkheden om stad en regio te verbinden

"Afgelopen jaren is onder leiding van Corné van Roest op allerlei manieren succesvol gewerkt aan het aantrekkelijk maken en economisch versterken van Schoonhoven Zilverstad voor bewoners, bezoekers en bedrijven”, zegt bestuursvoorzitter Hans de Wit van Stichting Schoonhoven Zilverstad. "Met de vorming van de nieuwe gemeente Krimpenerwaard ontstaan nieuwe mogelijkheden om stad en regio aan elkaar te verbinden. Om kansen die zich aandienen te kunnen benutten zijn we blij een beroep te kunnen doen op de expertise en het netwerk van de nieuwe coördinator, die zijn sporen als citymarketeer verdiend heeft. Het is de bedoeling dat hij vanaf 1 november samen met een team invulling gaat geven aan zijn taken.”


Geen onbekende in Schoonhoven

In Schoonhoven en de Krimpenerwaard is Van der Schaaf geen onbekende. Zo was hij in zijn woonplaats organisator van het 725-jarig bestaan van de stad in 2006 en lange tijd betrokken bij diverse evenementen zoals het Oude Haven Concert en het Nazomerfestival. In 2015 was hij als voorzitter van de VOC (Verenigde Ondernemers Centrum) Schoonhoven initiatiefnemer van een winkeliersoverleg in de Krimpenerwaard. Tijdens een eerdere periode als marketeer van de Zilverstad in 2010 en 2011 won hij de Zilveren Citymarketing Trofee. In 2014 was hij met het gastvrijheidsprogramma van de stad Utrecht opnieuw succesvol met winst van de Nationale Citymarketing Innovatie Award. Van der Schaaf is gastdocent Citymarketing aan de Hogeschool Rotterdam.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, citymarketing, zuid-holland

CELTH
 






||| Nieuws |||

03/05/24
Nederlandse camperaars gaan het liefst naar Zeeland, Noord-Brabant en Utrecht
Uit onderzoek naar campergedrag door Campercontact, een platform voor camperaars, blijkt dat Nederlandse camperaars het meest kiezen voor de schoonheid en diversiteit van eigen land.
03/05/24
Exclusief voor leden
Minder natuur- en bos in Nederland
Slecht nieuws vandaag van het CBS voor de recreatie. Tussen 2013 en 2022 is de is de oppervlakte van natuur- en bosgebieden met bijna 2,5% afgenomen. en slechte zaak in een tijd dat de behoefte aan recreatieruimte, vanuit veranderd gedrag, gezondheidsaspecten en bevolkingsgroei, hard nodig is.
03/05/24
Nederlandse bezoekster 100.000ste passagier op ‘Voltron Nevera powered by Rimac’
Minder dan een week na de opening telde de 14de achtbaan in het nieuwe themagebied Kroatië van Europa-Park op 2 mei al zijn 100.000e passagier.
03/05/24
Exclusief voor leden
Prima eerste kwartaal voor Booking Holidays
Booking Holidays heeft een prima eerste kwartaal achter de rug. Zowel vraag als aanbod groeiden, alsmede omzet en winst. De focus ligt de komende periode op de zogenaamde Connected Trip.
03/05/24
Elektrische Fietsboot in de vaart genomen
Langs het UNESCO Werelderfgoed Hollandse Waterlinies vaart sinds kort een nieuwe Fietsboot over de Vecht. De boot is duurzaam, elektrisch en stil.
03/05/24
Experience Center voor Giethoorn om drukte te spreiden
Giethoorn krijgt een nieuw Experience Center Oude Ambachten om de drukte van toeristen in het dorp beter te spreiden. De provincie Overijssel en de gemeente Steenwijkerland stellen daarvoor 200.000 euro beschikbaar.
02/05/24
Eerste eigen Airbus Transavia
Transavia verwelkomt vierde schonere en stillere Airbus A321neo, eerste in bezit van luchtvaartmaatschappij zelf
02/05/24
Nieuw wijnevenement tussen de dieren voor goede doel in ZooParc Overloon
Wijnliefhebbers kunnen op 6 juli een speciale wijnproeverij beleven met uitzicht op de dieren. De opbrengst gaat naar Stichting Wildlife.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...